Vliegtuigramp Frankrijk

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Vliegtuigramp Frankrijk

Bericht door maryam-ingrid » 25-03-2015 14:26

Schokkend nieuws gisteren van dat vliegtuigongeluk in Frankrijk.
Minuten lang verloor het vliegtuig enorme hoogte.
Wat een gruwel moet dat zijn geweest voor al die mensen aan boord.
Ben zo benieuwd wat nu de oorzaak is.
Ook al brengt dat geen verandering in het dodental :sad:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 25-03-2015 14:57

Ik heb het allemaal gezien in de journaals.....wat me er zo vreselijk aan stoort is -juist omdát het zo verschrikkelijk is- dat al die journalisten er weer als de kippen bij zijn om het hele gebeuren zo sensatieachtig mogelijk te brengen in de media.
Is het allemaal niet erg genoeg? Vreselijk hoe die journalisten staan te hijgen bij de VIP-ruimte van het vliegveld van Düsseldorf om een glimp op te vangen van de nabestaanden die daar worden opgevangen.
Het is afgrijselijk; in één klap 150 zielen uit dit leven verdwenen......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 27-03-2015 10:09

En om het nog gruwelijker te maken is het een zelfmoordactie geweest.
Hoe afschuwelijk moet het zijn voor de nabestaanden om te leven met de wetenschap dat je geliefde slechts dood is omdat een derde het leven niet meer zag zitten :shock:
Ik vind het meer dan schokkend en kan het nog steeds niet bevatten ....
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 27-03-2015 12:18

Ik vond vooral schokkend dat de Lufthansabaas zowat zat te huilen toen hij vertelde hoe verbijsterd iedereen bij Lufthansa was.

Ook vreselijk voor de ouders van die co-piloot (daar denk ik dan altijd maar weer aan); die zullen hun verdere leven moeten leven met het feit dat ze hun zoon kwijt zijn maar ook met de wetenschap dat hún zoon de levens van al die mensen op zijn geweten heeft.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 27-03-2015 13:44

'Piloot probeerde deur cockpit te forceren met een hakbijl'


De piloot van de Airbus A320 van Germanwings die dinsdag is neergestort in de Franse Alpen, heeft geprobeerd om de deur van de cockpit te forceren met een bijl. Dat schrijft de Duitse krant Bild op basis van veiligheidsbronnen. Eerder werd al bekend dat de piloot meermalen op de deur heeft geslagen en heeft geroepen naar copiloot Andreas Lubitz.
Toen de piloot was buitengesloten uit de cockpit en de copiloot het vliegtuig liet zakken, probeerde de piloot zichzelf toegang te verschaffen met een hakbijl. Volgens een woordvoerder van de Duitse vliegmaatschappij Germanwings is er een bijl aan boord als onderdeel van de veiligheidsuitrusting van het vliegtuig, schrijft Bild.

Zware depressie
De copiloot zou zes jaar geleden aan een zware depressie hebben geleden. Hij was in 2009 enige tijd opgenomen in een psychiatrische inrichting. Dat blijkt volgens Bild uit het medisch dossier van Lubitz. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. De krant sprak ook met psychotherapeut Christian Lüdke (54), om een antwoord te vinden op de vele vragen die heersen over de beweegredenen van Lubitz.
....

Lees de rest HIER(klik)

Hier lopen de rillingen toch over je rug.......brrrr.
Wat moeten die passagiers doorgemaakt hebben in hun laatste momenten? :sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 27-03-2015 15:29

Ja daar denk ik ook aan. Het heeft minutenlang geduurd .. een eeuwigheid paniek bij passagiers en vliegtuigpersoneel :shock:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie