Verschrikkelijk.....

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Verschrikkelijk.....

Bericht door Amber » 11-04-2015 09:56

Marokko rouwt om dood jonge atleten


Marokko rouwt om de dood van 33 mensen, voornamelijk kinderen, die vrijdagochtend door een busongeluk in het zuiden van het land omkwamen. Acht passagiers raakten gewond.
In de bus zaten veertien kinderen van tien tot veertien jaar oud die werden beschouwd als toptalenten in de Marokkaanse sportwereld. Een van de omgekomenen is Hassan Issengar (31), oud-nationaal kampioen op de 10 kilometer.

De bus botste rond 7.00 uur bij het plaatsje Tan-Tan frontaal op een tankwagen en vloog in brand, meldde het hoofd van het ministerie van Transport in het betrokken gebied. Veel slachtoffers zijn geheel verbrand. De autoriteiten hebben contact opgenomen met het busbedrijf om hun identiteit vast te stellen.
...
Bekijk het artikel op AD.nl HIER (klik)

Deze video (klik) is waarschijnlijk gemaakt vlak na het ongeluk.

Verschrikkelijk ongeluk en wat heb ik met de nabestaanden van deze kinderen en hun begeleiders te doen.
Ik vind het schokkend dat er niet meer hulpverleners bij staan (die machteloos staan toe te kijken) dan mannen die in de omgeving wonen.
Maar ja, wat zouden échte hulpverleners nog voor deze slachtoffers hebben kunnen doen?

Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 13-04-2015 15:57

Afschuwelijk :sad: :sad:
Dat moet een enorme klap zijn geweest.
Letterlijk en figuurlijk.
De vreselijke wegen ook in Marokko gecombineerd met vaak waardeloos rijgedrag.
Nou moet ik zeggen dat Noord Marokko inmiddels prima begaanbaar is met nieuwe snelwegen waarop vette radarsnelheidscontrole en lik-op-stuk beleid maar toch durf ik zelf niet te rijden in Marokko.
Rem altijd mee op de bijzittersplaats en de eerste drie dagen zit ik vaak met gesloten ogen. En dat ligt niet aan mijn man :lol: :wink: :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 13-04-2015 23:03

Ik herken heel goed wat je daar zegt over de wegen en het rijgedrag in Marokko.
In het noorden zijn de wegen (sommige dan) sterk verbeterd, en ook in het westen en richting Marrakech (allemaal supermoderne autobanen) maar het rijgedrag van de Marokkanen zélf is er niet op vooruit gegaan.
Ik hou ook altijd m'n hart vast als ik daar rijd (zelf heb ik geen rijbewijs), óók op de autobaan.
De chauffeur van die tankauto was in slaap gevallen waarschijnlijk (hoorde ik van mijn ex die nu in Marokko is)....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 14-04-2015 16:19

Afschuwelijk :sad:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie