Echo uit het verleden?

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Echo uit het verleden?

Bericht door Gast » 17-04-2015 08:06

In het AD las ik:
Leefbaar Rotterdam wil gedwongen anticonceptie voor vrouwen die door hun verslaving, psychische aandoening of verstandelijke handicap beter geen kinderen kunnen krijgen. De partij wil dat Rotterdam bij het Rijk aandringt op een nieuwe wet.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... ders.dhtml

Was er al niet iemand uit Oostenrijk, die zoiets ooit voorstelde en ook uitvoerde? Het ging toen voornamelijk om Joden, zigeuners en zwakbegaafden tot mensen met downsyndroom. Ene meneer Mengele heeft toen vrolijk geëxperimenteerd.

Heb dat mannetje van Leefbaar Rotterdam altijd een wat eigenaardig typje gevonden

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-04-2015 16:37

Tja .... nog even en dan kan het Arische ras weer worden opgekweekt :barf
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 02-05-2015 10:08

Het zijn hele enge tendenzen die zich momenteel voordoen bij de zgn. extreemrechtse partijen in Nederland (en daar valt m.i. óók Leefbaar Rotterdam onder).
Maar het mag blijkbaar....het wordt tegenwoordig allemaal maar normaal gevonden.
Je moet kunnen zeggen wat je denkt, dus......
Hoewel ik, eerlijk gezegd, wél vind dat verslaafde vrouwen én vrouwen met mentale aandoeningen en handicaps wél zorgvuldig begeleid zouden moeten worden (op volstrekt vrijwillige basis) bij het al dan niet krijgen van kinderen....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie