Brabantse "NSB" verstuurt anti-moslim/asielzoekers

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Brabantse "NSB" verstuurt anti-moslim/asielzoekers

Bericht door Amber » 14-03-2016 15:54

Lekker weer: je zal maar zo'n brief/pamflet in je brievenbus krijgen!
Het moge duidelijk zijn.....het bruine monster steekt weer de kop op en kruipt onder z'n steen vandaan:
Brabantse 'NSB' verstuurt boze brieven over moslims
In Tilburg zijn twee verschillende brieven verspreid die zijn ondertekend door 'Neo/nazi partij N.S.B. Brabant Tilburg'. De brieven, waarvan eentje eerder lijkt op een pamflet, zijn een klaagzang over moslims en sommeren vrouwen geen hoofddoek meer te dragen. Ook het COA moet het ontgelden.
Lees het artikel verder op AD.nl (klik)
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 14-03-2016 21:28

Ik denk, dat dit weinig te doen heeft met de PVV an sich. Het heeft wel te maken met de manier waarop mensen met een laag zelfbeeld en een nog lager IQ en EQ, reageren op de retoriek van Wilders. Dat Wilders zich bewust is van de gevolgen van zijn retoriek, daar twijfel ik geen seconde aan, hij is niet dom. Verder vind ik die briefjes eigenlijk niet waard om er op te reageren, het blijkt uiteindelijk allemaal reclame voor Wilders.

De schrijver probeert op Wilderiaanse wijze een aantal zaken benoemen, maar slaagt er niet echt in. Het geheel doet mij eerder denken aan een soort van kwajongensstreek van iemand, die niet beseft, wat hiermee kan worden losgemaakt.

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2016 07:05

Jan Rutgers schreef: Het geheel doet mij eerder denken aan een soort van kwajongensstreek van iemand, die niet beseft, wat hiermee kan worden losgemaakt.
Dat is nu juist het meest fnuikende van de zaak. Mensen wordt angst aangepraat. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier van wakker liggen.

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2016 08:04

Ik kan me dat voorstellen.
Maar om iets te beseffen, moet je toch echt wel een paar hersencellen hebben en de aanwezigheid daarvan is bij dit soort lui, wetenschappelijk niet aantoonbaar.
Voordeel is dan wel weer, je kan niet hersendood worden verklaard. :mrgreen:

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-03-2016 16:58

Ik dacht precies hetzelfde Jan.
Ik zag het, las het en archiveerde het in de kliko ....
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 18-03-2016 22:37

Het speelt zich allemaal wel af in de sfeer van eindeloos herhaalde leugens waarover ene Joseph Goebbels ooit verkondigde dat ze dan geloofd zouden worden of iets van die strekking. Je hoort al heel vaak dat Wilders gelijk heeft. Ja, hij zegt het wat hard maar dat is wel zo duidelijk. Echter, je ziet gaandeweg ook meer politici Wilders napraten, weliswaar in nette bewoordingen maar ze doen het wel. Ik vind dat een zorgwekkende ontwikkeling. Moet je dat gewoon maar niet serieus nemen of is een tegengeluid op zijn plaats?
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 19-03-2016 15:14

Een tegengeluid vind ik zeker op z'n plaats en dat is ook wat ik waar het mogelijk is, laat horen.
Het zou me wat moois worden als we die volksmenner zomaar z'n gang zouden laten gaan zonder enig protest.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-03-2016 15:39

In het begin had ik zoiets van laat maar gaan. Het vuil verwaait zelf.
Daar ben ik op teruggekomen. Tegengeluid moet helaas ... :sad:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie