Brussel?

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Brussel?

Bericht door Keesvi » 22-03-2016 23:34

Niemand iets over de afschuwelijke aanslagen in Brussel? Ik wil er in ieder geval over kwijt dat dergelijke gebeurtenissen een reden te meer zouden moeten zijn om er samen iets van te maken.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 23-03-2016 00:14

Tja, wat moet je er over zeggen, anders dan dat het walgelijk is en de daders beesten zijn?

Wel zag ik vandaag dat Wilders nu toch redelijk de weg kwijt aan het raken is. Ik hoorde hem stellen dat als er aanslagen in Nederland komen Rutte dan moreel medeplichtig is omdat de syrie gangers niet worden aangepakt.

Dat is natuurlijk niet waar, die mannen worden wel degelijk in de gaten gehouden maar we leven nog steeds in een rechtstaat meneer Wilders. Maar ja, u ziet vermoedelijk meer in een rechtSStaat........

Daarnaast is Wilders juist een van de oorzaken van deze ellende; hij (en zijn maatjes op uiterst rechts) zijn juist de oorzaak van de polarisatie; zij zijn het die moedwillig een wig proberen te drijven tussen mensen en bevolkingsgroepen; zij zijn het die sommige mensen zich hier niet welkom laten voelen door hun uitspraken; zij zijn het die moreel mede verantwoordelijk zijn voor de daden van dit soort idioten !!!

Boosheidsmodus maar weer uit.

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Gast

Bericht door Gast » 23-03-2016 08:44

Ik heb op mijn blog er enkele woorden aan gewijd en meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Ik heb geen zin om mij in de rijen te scharen van de figuren, die er een grond in zien om even lekker los te gaan op te moslims en mijn gevoelens m.b.t. de slachtoffers zijn hetzelfde als destijds in Parijs, maar ook voor de slachtoffers in Syrië, Irak, Iran, Afghanistan en andere landen waar steeds weer aanslagen plaats vinden. Het is een uitermate laffe manier van "oorlog" voeren, het treft mensen, die meestal part noch deel hebben aan de conflicten.

Maar ik blijf weigeren, om de schuld te leggen bij de Islam en mij af te wenden van de moslims. De schuld ligt bij machtswellustelingen.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 23-03-2016 10:36

Angst, paniek en haat zaaien.
Het is afschuwelijk wat er is gebeurd en ik vrees helaas dat ons nog meer van dit soort aanslagen te wachten staat.
We oogsten thans wat er jarenlang gezaaid is namelijk het creëren van ghetto's in de grote steden. Geen controle, geen toezicht, geen stimulatie kortom een wereld an sich.
Er zijn kweekvijvers aangelegd waaruit nu monsters tevoorschijn komen.
Ik heb 30 jaren geleden enkele jaren gewoon en gewerkt in Brussel. Toen al waren de Gemeentes Schaarbeek, Molenbeek, St. Gilles verpauperde buurten.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 23-03-2016 11:14

Wantrouwen tegen vreemdelingen is van alle tijden en komt overal voor.
Het speelde ook al, toen de eerste gastarbeiders uit Spanje en Italië hier kwamen.
Ze pikken onze meiden in, was één van de "redenen", die je veel hoorde.
Maar dat speelde ook al jaren en jaren, tussen veel dorpen overal in ons land.
Probeerde maar eens om als niet Volendammer (je was dan een "Jas") een Volendams meidje te versieren op de kermis, nou dan was Leiden in last. Maar ook in de Zaanstreek speelde dat wel. Ik ben ooit van de toenmalige Julianabrug bij Koog a/d Zaan, de Zaan in gesprongen, omdat een stel jongens uit een naburig dorpje mij wel even een lesje zouden leren. Ik had een meidje naar huis gebracht en dat werd niet gepikt. Zij waren met een man of wat en ik maar alleen, dus was het verstandig een weg in te slaan, waar ze niet van terug hadden. Nee ik heb daardoor geen aversie tegen Zaankanters gekregen, ben je gek?
Het is dus niks nieuws.

Wat wel nieuw is, de onverholen haatcampagnes en het wegzetten als een minderwaardig soort mensen, als je tot een geloofsgemeenschap behoort, die de mensen niet kennen en zeker niet (willen) begrijpen. Maar echt helemaal nieuw is dat ook weer niet, we hebben het al eens eerder mogen meemaken, toen men onder de bezielende leiding van ene meneer A. Hitler, de Joden probeerde van de aardbodem te laten verdwijnen.

Ik weiger pertinent, om hetgeen zich nu in Brussel heeft afgespeeld, te verwijten aan de moslims in ons land of in België of in Frankrijk. Zou ik dat wel doen, dan moet ik dat ook doen door alle Nederlanders aansprakelijk te stellen voor hetgeen meneer Holleder heeft gedaan of Cor van Hout, om maar niet te spreken van meneer Wilders.

Nu heeft Nederland wel een reputatie hoog te houden, als het gaat om onvriendelijke behandeling van vreemdelingen. Laat ik daarbij niet te ver terug gaan in onze geschiedenis en me beperken tot de behandeling van de ex-KNIL militairen, die van niet-Nederlandse afkomst waren. Ze werden tegen hun wil naar Nederland gebracht en vervolgens onderweg naar hier, op de boot uit actieve dienst ontslagen, zo hoefde Nederland geen kosten te maken voor het verdere verblijf in ons land.
Ook deze mensen zijn op zeer minderwaardige manier behandeld en bedrogen door de Nederlandse overheid. Een ieder weet, tot welke proporties de radicalisering toen opliep. De treinkaping en diverse gijzelingen door Molukse vrijheidsstrijders, liggen mij nog vers in het geheugen.

Er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen, maar dan wordt het wel een hele grote lap tekst.

Wel is mij duidelijk geworden, dat de geschiedenis, voor veel mensen geen les in houdt.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 23-03-2016 15:21

Helemaal waar Jan.
Wat tevens meespeelt is dat de grote nepblonde nooit is teruggefloten.
Ik weet nog ttt dat Janmaat van de Centrumpartij keer op keer werd veroordeeld door de rechter voor het aanzetten tot haat en door Den Haag keer op keer werd geboycot dan wel genegeerd.
Tegenwoordig mag en kan alles gezegd worden met de alom vertegenwoordigde haat als gevolg. En die haat wordt alleen maar meer meer meer.
Mensen die op social media verklaren dat ze "nu even geen hoofddoekje meer kunnen zien" of verklaren altijd sympathie voor moslims te hebben gehad maar nu niet meer. Dat soort zooi.
Ik ben niet verbaasd als ik binnenkort een klap op mijn hoofd krijg, alhoewel het vrij relaxed is in Roermond maar toch :sad:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 23-03-2016 15:55

Ik vraag me af, zijn al die "treurenden" om de doden, die in België vielen, ook zo begaan met de doden die vallen en vielen onder de gewone burgers, bij de bombardementen in Syrië? Mensen, die ook op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek waren en vielen als "collateral damage" in een oorlog, die zij niet wilden.

Nee, ik schuif de slachtoffers in Brussel niet in de hoek, natuurlijk zijn ook zij slachtoffer in een oorlog, die zijn niet wilden en niet voerden, maar dat geldt voor de andere kant ook. De andere kant, waar al dan niet opzettelijk, meerdere keren een hospitaal werd platgegooid met bommen en waar scholen werden getroffen.

Elke burger dode is er eentje te veel en daar moeten we tegen in opstand komen, samen, zonder onderscheid naar geloof of kleur. Stop het zinloze moorden door op geld en macht beluste misdadigers, die zich profileren als leiders.

Volg even de link, je kan dan een zeer interessant stuk lezen.

https://adamahblog.wordpress.com/2016/0 ... -benoemen/

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 23-03-2016 20:53

Ik ben sprakeloos en verdrietig en ik weet niet waar het allemaal naar toe zal gaan. :sad:
Meer kan en wil ik nu niet over zeggen.
Op het zgn. vriendelijke forum zijn de be-en veroordelingen ook weer niet van de lucht.
Ik weet écht niet meer wat ik er mee aan moet.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 23-03-2016 23:04

Amber schreef:Ik ben sprakeloos en verdrietig en ik weet niet waar het allemaal naar toe zal gaan. :sad:
Meer kan en wil ik nu niet over zeggen.
Op het zgn. vriendelijke forum zijn de be-en veroordelingen ook weer niet van de lucht.
Ik weet écht niet meer wat ik er mee aan moet.
Lieve Amber, op het 'vriendelijk' forum kan je beter niet meer lezen. Ik kom er niet meer, ik ben helemaal afgekickt. Voorheen was ik nog wel nieuwsgierig, maar dat is voorbij. Ik heb daar niets te zoeken.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 24-03-2016 15:26

Goede tekst Jan van die link en zo helemaal waar.
De hypocrisie regeert.
Blij dat ik naast het Nederlandse nieuws ook het Franse en Arabische volg. Nee, die laatste taal spreek ik niet maar Al Jazeera staat wel dagelijks bij ons aan en manlief vertaalt.
Niet dat AJ nou zo conform waarheid spreekt maar er is sowieso al een wereld aan verschil in nieuws bij hetzelfde onderwerp.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie