Meeste asielaanvragen van Albanezen

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Meeste asielaanvragen van Albanezen

Bericht door Amber » 28-03-2016 23:18

Kijk, dat wist ik helemaal niet: dat er heel veel economische vluchtelingen meekomen met de asielstromen richting het westen was mij wel bekend, maar dat Albanezen nu zelfs de meeste asielaanvragen doen, zelfs meer dan de Syriërs, nee, dat wist ik niet.
Ze mogen van mij trouwens wel linea recta teruggestuurd worden.
Albanezen zijn goed voor zo'n 250 aanvragen per maand. Dat aantal is sinds vorige zomer explosief toegenomen. Albanezen maken in Nederland echter nauwelijks kans op asiel. Sinds begin vorig jaar kregen slechts vier Albanezen een verblijfsvergunning, terwijl die voor 795 anderen werd afgewezen.
Lees het artikel HIER verder.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 28-03-2016 23:20

Door de overeenkomst tussen Turkije en de EU is de stroom vluchtelingen gestopt.

Die albanezen moeten meteen teruggestuurd worden, naar mijn mening.
Maar.... dat ze een gokje wagen snap ik dan ook wel weer.

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Bericht door Ron-de-Noor » 28-03-2016 23:49

Zijn de Albanezen uitsluitend economische vluchtelingen,
of broeit daar wat anders?

(ik vermeld erbij dat het moeilijk hie is om aan (objectief)
nieuws te komen daarover, hier in Noorwegen)
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 28-03-2016 23:57

Ron-de-Noor schreef:Zijn de Albanezen uitsluitend economische vluchtelingen,
of broeit daar wat anders?
Dat zijn 99,99 % economische vluchtelingen, naar mijn indruk en die van het COA.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 29-03-2016 10:08

Er is geen oorlog in Albanië, noch is er voor zover ik weet, onderdrukking van de bevolking.
Zoals al in het artikel werd vermeld, is Albanië wél het armste land van Europa dus is het niet verwonderlijk dat men op zoek gaat naar een beter leven/inkomen, waar dan ook.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 29-03-2016 11:15

Als ik kijk naar de ontwikkelingen in Turkije en ik lees hoe Erdogan zich ontwikkelt, dan kan je er op wachten, dat ook daar straks vluchtelingen vandaan gaan komen.
Hij bemoeit zich nu ook al met de inhoud van satirische programma's op de ARD en ZDF. Men had een liedje gezongen, waarin de megalomane trekjes van Erdogan aan de kaak werden gesteld. Daar moest de ambassadeur voor op het matje komen. Die man is volkomen van het padje.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 29-03-2016 11:34

Democratie en de vrijheid van meningsuiting zijn ver te zoeken in Turkije.
Het is niet te hopen dat de EU ooit zwicht voor de eis van Turkije om volwaardig lid te mogenworden van de EU. :roll:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 29-03-2016 12:12

Economische vluchtelingen mogen wat mij betreft ook linea recta retour.
Alhoewel natuurlijk iedereen de vrijheid heeft om zich te vestigen daar waar je toekomst financieel beter zal zijn, nu even niet .....
Erdogan heeft goed gekeken naar Putin en is verworden tot zijn copie ...
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 29-03-2016 18:39

Chess schreef:Dat zijn 99,99 % economische vluchtelingen, naar mijn indruk en die van het COA.
Niet van het COA (=uitvoeringsorgaan huisvesting etc.) maar van de IND. Maar het klopt wel. Die mensen zijn en heel slecht geïnformeerd en lijden aan een hoge mate van whishful thinking. Ze investeren al gauw een (in onze ogen uitermate karig) jaarinkomen of meer om zich onze kant op te laten transporteren maar je kunt je afvragen of ze het gedurende hun allengs kortere proceduretijd hier zo slecht hebben vergeleken bij hun vaderland. Een aantal lukt het toch om een bril, een staaroperatie of een aantal gebitsreparaties te scoren voordat ze echt teruggestuurd worden. Ze krijgen daarvoor ongeveer het bedrag terug dat ze doorgaans voor de heenreis kwijt waren, een paar honderd euro. Netto gaan ze er een illusie op achteruit. Als de realiteit al tot ze doordringt. Ik kan wel begrijpen waarom die mensen dat doen. Als alles wat dit hele gedoe kost in hun land van herkomst in hen geïnvesteerd was hadden ze m.i. daar een goed bestaan op kunnen bouwen. Daarom pleit ik voortdurend voor investeren in kansen daar door de EU in plaats van in kansloosheid hier.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 29-03-2016 18:46

Jan Rutgers schreef:de megalomane trekjes van Erdogan aan de kaak werden gesteld. Daar moest de ambassadeur voor op het matje komen. Die man is volkomen van het padje.
Die man volgt keurig netjes het pad van democratisch gekozen staatshoofd, via dictator naar onverlicht despoot met alle inperking van vrijheid van zijn volk van dien en erger. Op dat erger kun je wachten, waarna hij zich kan scharen onder het illustere gezelschap van Mugabe, Pol Pot, Khadaffi, Pinochet, Franco, Ceaucescu, Mussolini en nog veel meer van dergelijke fraaie lieden. Ik wil onder geen beding Turkije in de EU met deze dictator, voor wat mijn stem waard is.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Plaats reactie