Je moet toch maar durven......

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 13-04-2016 22:33

Als ik naar de titel van dit topic kijk geeft dat voor mij overduidelijk aan dat de topic startster de plank volkomen mis slaat.

De titel van het topic wekt namelijk de suggestie dat de vrouw in kwestie het vermogen zou hebben om tot een genuanceerde afweging te kunnen komen en dat zij de consequentie kan overzien van haar uitspraken. Dat is natuurlijk niet zo.

Ik kan mij niet herinneren dat ik een genuanceerde en onderbouwde uitspraak heb gehoord of gelezen van extreem rechts (heel soms wel van extreem links).

Ik zou wel eens een gesprek met deze "dame" willen hebben; ik weet vrij zeker dat deze "dame" geen enkele onderbouwing voorhanden zal hebben en vermoedelijk niet eens op een behoorlijk niveau van gedachten kan wisselen.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 14-04-2016 09:27

Op de een of andere manier bekruipt mij een gevoel van primitief, oerdriften, gebrek aan beschaving als ik dergelijke uitingen hoor. Ik snap wel een klein beetje waar die mevrouw tegen ageert maar ze doet het totaal niet gericht waardoor ze haar agressie uit tegen zowat half Nederland. Dat grenst aan zelfdestructie.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 14-04-2016 15:23

Keesvi als ik jouw stelling doortrek van religie = cultuurverschijnsel en dan voor het gemak even blijf bij de islam en dus islam = oosters/aziatisch, hoe verklaar je dan dat westerse mensen zich bekeren tot de islam?

Chess ik ben ervan overtuigd dat jouw gesprek met de "dame" in kwestie bij voorbaat al gedoemd is te mislukken. Inderdaad bij gebrek aan niveau en mevrouw net als die Haagse/Venlose nepblonde slechts roept maar niet onderbouwt.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 14-04-2016 15:50

maryam-ingrid schreef:Keesvi als ik jouw stelling doortrek van religie = cultuurverschijnsel en dan voor het gemak even blijf bij de islam en dus islam = oosters/aziatisch, hoe verklaar je dan dat westerse mensen zich bekeren tot de islam?
Het omgekeerde komt toch ook voor; moslims die zich tot christenen bekeren? De beweegredenen kunnen zeer divers zijn, uiteenlopend van berekening (verblijfsvergunning) tot een zucht van zeer binnenuit om dichterbij de zin des levens te geraken. De keuze van en voor of tegen een religie is volgens mij een uiterst persoonlijke keuze waarbij de sociale context een grote rol kan spelen. Het gevoel om ergens bij te willen horen, deelgenoot te zijn van gelijkgestemden lijkt me ook een factor van betekenis. Verwoord dergelijke mechanismen in een omschrijving van zo'n groep en je hebt een religie, een cultuur of wat mij betreft zelfs een beschaving gedefinieerd, hoewel ik onmiddellijk en bij voorbaat toegeef dat ietwat chargeren me niet vreemd is. :wink:
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 15-04-2016 00:04

maryam-ingrid schreef:Keesvi als ik jouw stelling doortrek van religie = cultuurverschijnsel en dan voor het gemak even blijf bij de islam en dus islam = oosters/aziatisch, hoe verklaar je dan dat westerse mensen zich bekeren tot de islam?
Ik ben het wel met Kees eens. De verschillende religies zijn ontstaan in een bepaalde cultuur maar door de globalisering zijn al die religies bereikbaar voor iedereen. Ieder kan nu kiezen in wie of wat men wil geloven. Een geloof aanhangen of aannemen is een geloof, wat het woord zegt, je neemt iets aan zonder dat er enig wetenschappelijk bewijs voor is. Voor geen enkel geloof is nog maar een begin van een stukje bewijs. Mensen kiezen (en mogen dat) voor een aanname waar ze zich prettig bij voelen.

Ik heb het vermoeden dat er geen tijger of hond of mug zich ooit heeft afgevraagd met welk doel ze op aarde zijn. Mensen hebben wel het vermogen om zich dat af te vragen en dat is, naar mijn idee, de basis van alle geloven. Sommige mensen kunnen of willen niet accepteren of begrijpen dat het wel eens volkomen zinloos zou kunnen zijn en dat we gewoon een voortbrenging van de natuur zijn, net als apen en alle andere dieren.

Ik geloof niet (en dat is dus ook een geloof) dat er geen hogere macht is. En kan ik daarmee alles verklaren? Natuurlijk niet, dat kon Einstein ook niet, Maar dat er iets of iemand aan de touwtjes trekt? Nee, dat vind ik een onzinnige gedachte.

En als ik dan toch iets "moet"geloven dan denk ik dat "the big bang" ontstaan is door een mega zwart gat vanuit een ander universum. Ja, ik denk dat er een multi-verse is en dat de natuurwetten van ons universum niet perse hoeven te gelden in andere universums.

Ik snap dat sommige mensen dat wellicht een ongemakkelijke gedachte vinden, maar zo denk ik er nu eenmaal over.....

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 18-04-2016 15:12

Ja hoor Keesvi, lekker kort door de bocht :Hello maar dat geuft heulemaol niks :grin:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 18-05-2016 14:17

Inderdaad....je moet toch maar durven (en dan het liefst 's nachts wanneer niemand iets ziet):
Je gooit gewoon de ramen in van een islamitische slagerij en gooit daar en passant een paar varkenskoppen c.q. varkenspoten doorheen.
De slager snapt er niets van want hij heeft met niemand ruzie in de buurt.
Ik snap het maar al te goed........
Lees
HIER
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 20-05-2016 18:50

Ik 'begrijp' het ook wel. Sommige lieden schijnen te denken dat deze bizarre manier van communiceren hun volste recht is in het kader van vrije meningsuiting.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 20-05-2016 22:49

Als dit gebeurd was in een joodse slagerij hadden Lellebel en vriendjes moord en brand geschreeuwd op het forum. De schijnheilen!

Soms denk ik weleens: omdat de Holocaust achter ons ligt, wakkeren ze nu moslimhaat aan. De Joden zijn al aan de beurt geweest, nu pakken ze de moslims.

Deze lui hadden in de 2e wereldoorlog de Joden, zigeuners, verzetsstrijders, gehandicapten, homo's, communisten net zo hard vervolgd.

Beesten zijn het!
:evil:

Gast

Bericht door Gast » 20-05-2016 22:54

Ik heb er op het vriendelijk forum ook een topic over geopend, maar dat werd door de groep Libelletje totaal naar de kloten geholpen, dus dat zette geen zoden aan de dijk.

Plaats reactie