Je moet toch maar durven......

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Je moet toch maar durven......

Bericht door Amber » 11-04-2016 17:26

Ene Nel Stins deed open en bloot, recht voor z'n raap de volgende oproep:
,,De brand erin, in de moskeeën. Kom maar politie, dat ik dat zeg. Arresteer me maar!''
Bron:KLIK
Ze deed die "oproep" tijdens een anti AZC DEMONSTRATIE van Pegida in Utrecht.
Onder de demonstranten waren behalve Pegida-voorman Edwin Wagensveld ook Constant Kusters van de Nederlandse Volks-Unie (NVU) en oud-raadslid voor de Centrum Democraten in Utrecht Martin de Regt.
Lekker stelletje dus.
Ik hoop dat deze mevrouw Nel Stins een proces aan haar broek krijgt wegen haatzaaien en het oproepen tot brandstichting.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 11-04-2016 20:01

Spoort dat mens eigenlijk wel? Datzelfde kun je je natuurlijk afvragen van de rest van dat stel rechtsextremisten.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 12-04-2016 11:49

Ik denk dat ze het aandurfde om die oproep te doen omdat ze zich "beschermd" wist door de gelijkgestemden om haar heen.
Walgelijk mens!
Ik vraag me af of dat soort mensen eigenlijk wel eens goed nadenkt en zich realiseert wat ze er uit kramen en wie dat dan raakt.
Ik denk van niet. :sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 12-04-2016 16:38

Simpele labiele zielen ... zucht :sad:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 12-04-2016 20:48

Ik ben helemaal niet zo bekend met moslimgerelateerde dingen maar ramadan, suikerfeest, halal zijn me wel redelijk duidelijk. Ik heb ook nogal wat collega's (gehad) met een Turkse of Marokkaanse achtergrond en daar vond ik niets mis aan in wat voor opzicht dan ook. Hoofddoekjes? Sodemieter toch op... Mijn moeder droeg ze, slechts enkele decennia geleden.

Ik had nog nooit een moskee van binnen gezien. Open dag gemist maar op mijn verzoek om een bezichtiging, vorig jaar, en uitleg werd uitermate welwillend gereageerd. Moskeeen hebben websites en e-mail. ;-) Degene die door de imam was gedelegeerd om aan mijn verzoek te voldoen bleek een soort van collega van me te zijn. Hij beveiliger en ik praktijkverpleegkundige. Om een lang verhaal kort te maken vond ik het interieur van de moskee best wel mooi maar de uitleg en de gastvrijheid die me ten deel viel des te boeiender. Hartverwarmend.

Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom mensen dit soort gastvrijheid in de fik willen steken...
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 12-04-2016 21:31

Ik heb in wezen net zoveel behoefte aan de Islam, als ik heb aan welk ander geloof dan ook. Ik heb mijn eigen religieuze overtuiging en die is voor mij privé, gaat niemand wat aan. In lady Chatterly's lover, omschrijft haar minnaar het uitstekend met de tekst: "Als iedereen zich nu eens met z'n eigen geneuk bemoeit". Religie is iets persoonlijks en ik heb niets te vinden van de religie van een ander, zolang die ander mij ook die vrijheid laat. Het is zo simpel.

Maar wat mij wel opvalt, dat de grootste schreeuwers over het behoud van onze Christelijke en Joodse waarden, geen benul hebben waar ze het over hebben. De betekenis van de Christelijke feestdagen, daar heeft men geen notie van en van de Joodse nog minder. De kennis over de Islam is verwaarloosbaar en het gebral berust op dat wat hen is voorgezegd door hun "leiders". Wordt die boodschap vaak genoeg herhaald, dan zal het "de waarheid" worden.

Voor mij is elke kerk, synagoge, moskee, slechts een bult stenen met symbolische voorstellingen, maar voelt iemand zich er thuis en door gesterkt, mijn zegen heeft ie.

Als nu, uit het vluchtelingenprobleem, eerst de angel van de religie kan worden getrokken, dan zijn we al een groot stuk op weg naar de oplossing. Maar dat zal na de indoctrinatie van de afgelopen decennia, vanuit beide kanten "a hell of a job" worden vrees ik.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 12-04-2016 22:31

Ik zal je vertellen dat ik nog nooit in al die ongeveer 40 jaar dat ik moslim ben, in Nederland in een moskee ben geweest (in een kerk ben ik trouwens ook nog nooit geweest of het moet de Dom van Milaan zijn, waar ik eens binnen was, vnl. omdat het er zo lekker koel was en dat tijdens een kampeervakantie in Italië tijdens een excursie met mijn ouders en zussen toen ik zo'n jaar of 14 was)
Ik beschouw het moslim zijn, in welke mate dan ook,als iets wat privé is.
Ik draag geen hoofddoek, noch ben ik ooit van plan er 1 te gaan dragen.
Dit gezegd hebbende ben ik wel van mening dat elke religie in Nederland het volste recht heeft om kerken, tempels, moskeeën of what ever te bouwen wanneer daar behoefte aan is en dan gaat het niet aan dat zo'n muts staat te roepen dat er dan maar de fik in moet.
Is ze nou helemáál belazerd!!!!
:evil:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 13-04-2016 08:38

Kerken zijn ideaal in warme oorden om wat verkoeling te zoeken. Doorgaans is het er ook lekker rustig. Maar ik ben bewust die Soesterse moskee gaan bezoeken omdat die tijdens de bouw het mikpunt was van, laten we zeggen moslimhaters, die achterlijke dingen deden met varkenskoppen en dergelijk waanzin. Wat zou er zo afschuwelijk zijn aan een moskee? Daar heb ik dus niets van aangetroffen. Het gebouw staat op de grens van een woonwijk en een bedrijventerrein. Compromis waar de gelovigen verder niet moeilijk over gedaan hebben.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 13-04-2016 15:54

Eerlijk gezegd ben ik ook nog nooit in een moskee geweest. Ik bekeerde mij tot de islam inmiddels 21 jaar geleden.
Ben eind vorig jaar nog wel in een kerk geweest in verband met een uitvaartdienst van een kennis.
Daar zat ik dus, met mijn hoofddoekje netjes op een houten bankje :grin:
Mijn vader zei altijd: leven en laten leven. En daar sluit ik me graag bij aan. Alhoewel ik uiterlijk zichtbaar ben als moslima, val ik verder niemand "lastig" met mijn geloof.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 13-04-2016 17:21

Ik ben voortgekomen uit een nogal gereformeerde familie, Zeeuwse en Zuidhollandse eilanden, dus Bible Belt. Mijn ouders hielden geen van beiden van dat heel strakke waardoor er na verhuizing naar Veendam niets meer kwam van kerkbezoek. Ik was me toen langzamerhand al aan het conformeren aan het agnosticisme, dus dat viel mooi samen. Niet iedereen zal het met me eens zijn maar ik vind religie vooral een cultuurverschijnsel. Vandaar mijn belangstelling maar ook mijn respect voor ieders persoonlijke overtuiging.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Plaats reactie