Meten met hoeveel maten??

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Meten met hoeveel maten??

Bericht door Gast » 26-04-2016 19:59

Toch is het vreemd, toen Beatrix zich min of meer plooide naar de gebruiken van het (Moslim)land, waar ze een bezoek aan bracht, was ons land te klein. Zij had zich daarmee onderworpen aan de Islam en was het koningschap onwaardig.

Nu is Maxima op bezoek bij de Paus en zij en haar echtgenoot en kinderen waren gekleed, zoals voorgeschreven in het Vaticaan. Ze droeg een sluier (een hoofddoekje dus) en ze mocht niet in het wit, want Alexander is protestant en dus alle meiden in het zwart.

Ik heb nergens ook maar een protest gehoord, niet over het hoofddoekje en niet over de kledingvoorschriften.

Toch vreemd, vind je niet?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 26-04-2016 21:29

De sluier die Maxima droeg wordt vaak gedragen in Spaanstalige landen bij het naar de kerk gaan. Het is geen sluier maar de naam is mantilla. Ik droeg er ook één in Spanje als meter bij de trouwerij van mijn nichtje. Ik droeg hem met trots op die oude Spaanse traditie.

Wat betreft die kleuren wit/zwart, ik vermoed dat Maxima zich nog houdt aan de RK traditie van Argentinie.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 27-04-2016 17:32

Het waarom, dat was me wel duidelijk, maar ik verwacht van de hersengeamputeerden in ons land niet, dat zij die kennis hebben en toch hoor ik geen opmerking over die hoofddoek.

Het is niet een Argentijnse traditie, dat Maxima in het zwart is. Wit zou toegestaan zijn, als Willem Alexander ook belijdend en praktiserend katholiek zou zijn. Dat is de mores van het Vaticaan.
AD.nl schreef: Het Vaticaan heeft een foto vrijgegeven van de koninklijke familie die maandag op bezoek ging bij de paus. Ook de drie prinsesjes Amalia, Ariane en Alexia staan op de foto. Het hele koninklijke stel is, geheel volgens traditie, gekleed in het zwart.


Koningin Máxima draagt een mantilla (hoofdsluier) op haar hoofd, precies zoals het in de voorschriften staat beschreven. In tegenstelling tot haar collega, de Belgische koningin Mathilde, is Máxima in het zwart en niet in het wit. Dit omdat Willem-Alexander protestants is en het privilège du blanc alleen geldt voor monarchen die het rooms katholieke geloof naleven.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 28-04-2016 15:01

Meten met verschillende maten.
Toch een zeer hot item dit voorjaar :lol: :roll: :wink:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Bericht door Ron-de-Noor » 03-05-2016 21:22

Nur schreef:De sluier die Maxima droeg wordt vaak gedragen in Spaanstalige landen bij het naar de kerk gaan. Het is geen sluier maar de naam is mantilla.
Afbeelding
Is het geen harseslappie dan?
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

Gast

Bericht door Gast » 03-05-2016 21:45

Nee Ron, het was geen harseslappie want het was in Spanje bloedjeheet toen.
:wink:

Plaats reactie