manifestatie 30.000 Erdogan-aanhangers keulen

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

manifestatie 30.000 Erdogan-aanhangers keulen

Bericht door Gast » 31-07-2016 10:07

Keulen zet zich schrap voor manifestatie 30.000 Erdogan-aanhangers

Duizenden politieagenten zetten zich vandaag in de Duitse stad Keulen schrap voor een grote demonstratie van aanhangers van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. Er worden 30.000 demonstranten nabij het centrum verwacht. Zij willen hun steun betuigen aan de president na de mislukte staatsgreep van 15 juli. Tegelijkertijd zijn er zeker twee tegendemonstraties. Autoriteiten verwachten dat de gemoederen hoog kunnen oplopen.

http://www.ad.nl/buitenland/keulen-zet- ... ~a5bffa54/

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Dit soort demonstraties verontrust me, niet alleen vanwege de veiligheid maar maakt nogal radicale gevoelens en gedachten bij me los. Mijn eerste gedachte was : opzouten naar Turkije dan!
Geen gesodemieter hier!

Gast

Bericht door Gast » 31-07-2016 10:18

Nu weet ik eerlijk gezegd ook niet wat er zou gebeuren als de demonstratie verboden zou worden. Maar zoiets kan je toch ook niet toestaan lijkt me.

Gast

Re: manifestatie 30.000 Erdogan-aanhangers keulen

Bericht door Gast » 31-07-2016 11:07

Nur schreef: Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Dit soort demonstraties verontrust me, niet alleen vanwege de veiligheid maar maakt nogal radicale gevoelens en gedachten bij me los. Mijn eerste gedachte was : opzouten naar Turkije dan!
Geen gesodemieter hier
!
Je ziet dus, dat ook jij, net als iedereen trouwens, ook best wel anti allochtonen bent.

Wat mij betreft mogen die Turken best wel demonstreren, met demonstreren is niks mis, sterker nog het is een recht, ook voor Turken.
Waar ik meer moeite mee heb, dat men meent de strijdvraagstukken ook in Europa te mogen opwerpen. Men heeft er voor gekozen te wonen in een Europees land en dan zal men zich moeten schikken in het feit, dat daar ook mensen wonen met andere denkbeelden en opvattingen. Geeft men aan, daar niet mee te kunnen leven, dan is er slechts één oplossing en dat is verhuizen, terug naar Turkije.

Gast

Re: manifestatie 30.000 Erdogan-aanhangers keulen

Bericht door Gast » 31-07-2016 11:13

Jan Rutgers schreef:
Nur schreef: Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Dit soort demonstraties verontrust me, niet alleen vanwege de veiligheid maar maakt nogal radicale gevoelens en gedachten bij me los. Mijn eerste gedachte was : opzouten naar Turkije dan!
Geen gesodemieter hier
!
Je ziet dus, dat ook jij, net als iedereen trouwens, ook best wel anti allochtonen bent.

Wat mij betreft mogen die Turken best wel demonstreren, met demonstreren is niks mis, sterker nog het is een recht, ook voor Turken.
Waar ik meer moeite mee heb, dat men meent de strijdvraagstukken ook in Europa te mogen opwerpen. Men heeft er voor gekozen te wonen in een Europees land en dan zal men zich moeten schikken in het feit, dat daar ook mensen wonen met andere denkbeelden en opvattingen. Geeft men aan, daar niet mee te kunnen leven, dan is er slechts één oplossing en dat is verhuizen, terug naar Turkije.
Ik vind het geen kwestie van pro of anti allochtonen zijn. Het is precies wat jij schrijft waar jij moeite mee hebt, dat is dus precies waar ik ook moeite mee heb. Dan kan ik niet zien als anti allochtonen zijn.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 31-07-2016 16:33

Ach, ik heb dat ook wel met asielzoekers die te hoog van de toren blazen. "In 'mijn land' was dat allemaal veel beter", doorgaans op gezondheidszorggebied, gezien mijn beroepskeuze. Ik breng het terugkeerwapen niet gauw in stelling omdat ik frustraties begrijp maar als het persisteert in 'ik heb recht op' dan ben ik er gauw klaar mee en verval ik in 'daar is het gat van de deur en graag afslaan richting waar je het beter kunt krijgen'. Gebeurt me overigens maar hoogstzelden. Ik hou relaties liever in stand en bijna altijd zijn de soms wat gepeperde woorden die in een consult vallen daarvoor ruimschoots afdoende, hoewel het nogal eens met een enkel consult nog niet rond is. Landen kost soms wat tijd. :smiliedance:
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 31-07-2016 17:15

Waar ik slecht tegen kan, dat politieke figuren in het moederland, eisen gaan stellen ten faveure van de ex-landgenoten in den vreemde.
Turkse politieke figuren schreeuwen moord en brand, omdat ze niet via grote schermen via skype of andersoortige verbindingen de demonstranten mogen toespreken (lees opjutten).
Die mensen zijn vertrokken en hebben een nieuw leven, ga aan het werk voor hen die zijn gebleven, zorg er voor, dat die mensen een menswaardig bestaan kunnen hebben, zonder vrees voor willekeur en waanzin van één geflipte dictator.

Turkije verspeelt, zeker bij mij een hoop goodwill met dit soort achterlijke eisen. Let wel, dan heb ik het dus over de "politiek" en overheid.

Plaats reactie