Zomergasten Abou Jahjah

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Zomergasten Abou Jahjah

Bericht door Gast » 31-07-2016 10:24

ZIJN ZE NOU HELEMAAL BEDONDERD! ALS ANTI-ZIONIST BEN JE GEVAARLIJK? NOU, IK DAN DUS OOK :-)

[De Joodse actiegroep TOF (Tradition is Our Future) heeft vrijdag in dagblad Trouw een advertentie geplaatst waarin ze omroep VPRO ter verantwoording roept, omdat Abou Jahjah is uitgenodigd in het tv-programma Zomergasten.]

http://www.parool.nl/kunst-en-media/joo ... ~a4348231/

Dat niet iedereen gecharmeerd is van de uitspraken van Abou Jahjah begrijp ik. Maar hetzelfde geldt toch ook voor Wilders en andere rechts extremistische malloten? Ik kan me niet voorstellen dat er door een Islamitische organisatie zo'n ophef over gemaakt zou worden en zelf een aanklacht ingediend zou worden tegen een omroep.
Abou Jahjah heeft m.i.z. alle recht van spreken in een programma als Zomergasten zoals ieder ander dat ook heeft.

Gast

Bericht door Gast » 31-07-2016 10:53

Ik reken die protesterende organisaties ook tot de extremisten.
Bij extremisten is vaste regel, dat vrijheid van meningsuiting alleen voor hen geldt, die de extremisten gelijk geven, alle andersdenkenden dienen te zwijgen.
Je ziet het steeds weer en overal gebeuren. Mij verbaast het niet en ik maak me er ook niet meer druk over.
Gister keek even naar de reconstructie van de vergadering in Steenbergen.
De anti figuren maakten elke anders denkende het spreken onmogelijk en dan staat zo'n druiloor te klagen, dat de politiek niet naar hen heeft willen luisteren. Ik dacht dat ik naar een TV registratie van het vriendelijke forum zat te kijken.

Gast

Bericht door Gast » 01-08-2016 09:40

Gisteravond de uitzending gezien en niet te geloven wat een ophef vanuit de joodse hoek over niets! Abou Jahajah wist goed uiteen te zetten wat hij bedoelde en ik heb nergens uit kunnen halen dat deze man een antisemiet is. De presentator irriteerde me soms, zijn interpretatie van wat Abou zei sloeg soms kant noch wal, maar Abou was niet te beroerd om heel rustig het nógmaals uit te leggen. Ik zag een intelligente man aan het woord die met zijn thema's duidelijk liet zien wat er mis is met de Israëlische politiek. Ik heb fragmenten gezien die je nauwelijks te zien krijgt op tv. Chapeau!

Gast

Bericht door Gast » 01-08-2016 11:22

Het woord "antisemiet" heeft aan zeggingskracht ingeboet.
Ik las kort geleden ergens een stuk en daarin werd het volgende gesteld:

"Nie wieder Auschwitz" moet in betekenis worden verbreed van, dat mag "ons Joden" nooit meer worden aangedaan, naar "dat mag ons mensen nooit meer aangedaan worden".

Voor het gemak, verdeel ik "de Joden" maar even in twee groepen, de zionisten en de "gewone" Joden.
Ik ben tegen de zionisten, vanwege hun denkbeelden en het altijd weer de Holocaust misbruiken, als legalisering voor de misdaden, die gepleegd worden in de geannexeerde gebieden en de Palestijnse gebieden.

Als de zionisten als voorbeeld worden gebruikt, om onze Joods-Christelijke samenleving vorm en inhoud te geven, dan moet ik helaas daar een hele grote poep op laten.

Ja, ik ben anti-zionist en pro-semitisch, want net als de Joden, zijn de Palestijnen van oorsprong Semieten.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 01-08-2016 18:28

Jan Rutgers schreef:Voor het gemak, verdeel ik "de Joden" maar even in twee groepen, de zionisten en de "gewone" Joden.
Ik ben tegen de zionisten, vanwege hun denkbeelden en het altijd weer de Holocaust misbruiken, als legalisering voor de misdaden, die gepleegd worden in de geannexeerde gebieden en de Palestijnse gebieden.

Als de zionisten als voorbeeld worden gebruikt, om onze Joods-Christelijke samenleving vorm en inhoud te geven, dan moet ik helaas daar een hele grote poep op laten.

Ja, ik ben anti-zionist en pro-semitisch, want net als de Joden, zijn de Palestijnen van oorsprong Semieten.
Het is een wijdverbreide misvatting dat alle joden genetische wortels hebben in het huidige Israël/Palestina en 'dus' moeten 'terugkeren' naar Israël, c.q. gekoloniseerd land waar de oorspronkelijke bewoners zo goed als verdreven zijn, op enkele getto's na. Alleen al daarom ben ik anti-zionist.

Ik heb zojuist een krappe helft van Zomergasten met Abou Jahjah gezien en tot daar ben ik het grotendeels eens met zijn zienswijze. Misschien was dat vroeger anders maar ik vind helemaal niet dat hij zo gepolariseerd bezig is. Misschien prikkelend in zijn oneliners maar dat vind ik geen probleem.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 05-08-2016 12:04

In mijn opinie zijn er Semieten en een deel van die Semieten hebben zich in het grijze verleden achter het Joodse geloof geschaard. De anderen gingen intussen wat anders doen, weet ik veel, rondtrekken met kamelen en af en toe leuk een beetje oorlogje spelen.
Naarmate de tijd vorderde, kwamen er mensen van andere stammen, zoals Germanen en weet ik veel wat nog meer en die vonden dat Joodse gedoe met die rollen en het slachten etc. wel grappig en zij besloten lid te worden van die club. En zo is het dus gekomen, dat zelfs de meest schele neger met een hazenlip, Sammy Davis jr, zich profileerde als een volbloed Jood.

Binnen de Joodse geloofsgemeenschap heb je net als bij elke religie, verschillende stromingen en bij de Joden heb je dus naast vele anderen ook de Zionisten en die Zionisten, daar moet je mee oppassen, want dat is echt geteisem van het zeer slechte soort.
Als je dus tegen Zionisten bent, dan ben je geen anti Semiet, dan ben je een weldenkend mens met het hart op de goede plaats ook voor de Joden.

Eigenlijk zijn de Zionisten vergelijkbaar met de IS binnen de Islam.

Simpeler kan ik het niet maken :mrgreen:

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 06-08-2016 06:38

Jan Rutgers schreef:Eigenlijk zijn de Zionisten vergelijkbaar met de IS binnen de Islam.

Simpeler kan ik het niet maken :mrgreen:
Zoiets, ja. Verder ook wel eens met je ongezouten verhaal. Al was het alleen al om die verdomde rotsprookjes over het beloofde land te ontzenuwen.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Plaats reactie