Hysterische taferelen rond het dubbele paspoort.

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Gast

Hysterische taferelen rond het dubbele paspoort.

Bericht door Gast » 19-04-2017 17:35

Wilders en hij niet alleen, hebben zich uitgesproken tegen het hebben van dubbele nationaliteit. Wilders schijnt zelfs bezig te zijn een wetsontwerp te fabrieken, waarmee hij het hebben van dubbele nationaliteit wil verbieden.

Nu kan je daar verschillend over denken, maar een minister Çavuşoğlu uit Turkije maakt het wel heel bont, als hij naast het beschuldigen van Wilders dat hij een fascist zou zijn, stelt: "Dus mensen die 'ja' gestemd hebben mogen niet leven, moeten verbannen of vermoord worden''?

Nu heb ik niet vernomen, dat meneer Wilders gevraagd heeft om de doodstraf in te voeren en uit te voeren op de door de minister Çavuşoğlu genoemde "ja-stemmers", dus deze wat hysterische uithaal van minister Çavuşoğlu, lijkt mij toch wat over the top.
Wij passen geen doodstraf toe op mensen, die het fundamenteel met ons oneens zijn, dat dreigt straks in Turkije wel te gaan gebeuren. Het lijkt mij daarom verstandig, als minister Çavuşoğlu, zijn bezwaren, omtrent het ombrengen van politieke tegenstanders, over brengt aan zijn gevierde leider meneer Erdogan.

Het lijkt mij sowieso verstandig, als minister Çavuşoğlu zich niet bemoeit met onze binnenlandse aangelegenheden, zeker zolang het met de democratie en de mensenrechten in Turkije nog niet zo goed is geregeld.

Plaats reactie