Bekijk het eens van een andere kant.....

Is iets je opgevallen in het nieuws of zijn er politieke zaken en opinies die je interesseren?
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bekijk het eens van een andere kant.....

Bericht door Amber » 08-06-2013 20:18

'Wat we niet willen zien, is dat er ook landen bestaan waarin wij de beesten zijn'

OPINIE - Bart Smout − 08/06/13, 10:07 VK.nl

Westerse regeringen hebben zelf een voedingsbodem gecreëerd voor terroristische aanslagen op eigen bodem als in Woolwich, stelt schrijver Bart Smout. 'Met bommen en kogels bestrijd je radicalisering niet.'

De aanslag op een Britse militair in Woolwich heeft geleid tot twee voorspelbare reacties. Een: de veiligheidsdienst moet zijn werk beter doen, zodat dit nooit meer gebeurt. Twee: moslimextremisten zijn beesten waar we hard tegen moeten optreden. Kritische zelfreflectie is ondertussen ver te zoeken. En dat terwijl westerse regeringen zelf een voedingsbodem hebben gecreëerd voor terroristische aanslagen op eigen bodem.
...
Lees HIER (klik) verder.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 08-06-2013 21:37

Er zijn donkere/duistere hoogwaardigheidbekleders die de moslimhaat/fobie willen blijven voeden.Ze voeden zichzelf met de angst.Angst is een slechte raadgever.Altijd al zo geweest.Kijk maar eens b.v naar de Middeleeuwen.Mensen werden verbrand en verdronken omdat ze Zieners waren.Als heksen op de brandstapel gezet door de................Katholieke Kerk.
9/11 is voorop gezette moslimhaat.En zo zijn er meer gebeurtenissen waar ik mijn vraagtekens bij zet.Maar Amber.......alle leugens en vuiligheid komt boven.Wat wij moeten proberen is open te blijven staan naar elkaar toe.VERBINDING is het woord........niet afgescheiden zijn....we zijn allemaal één.Soms struikelen we..dat geeft niets als we maar weer opstaan.Er is nog een lange weg te gaan....maar we komen er...........zeker weten

Gast

Bericht door Gast » 08-06-2013 22:39

We leven in een wereld van actie en reactie en vrijwel alles wat gebeurt is te herleiden tot een reactie op een actie. Dat daarbij de perceptie een grote rol speelt, dat staat buiten kijf.

De westerse wereld heeft te lang gedacht, dat het allemaal wel los zou lopen en dat men in andere regio's diep onder de indruk zou zijn van waar het westen zei voor te staan.
Dat ging goed, tot het moment, dat de Sjah van Perzië werd afgezet en Gomeinie de macht greep. Er kwam een beweging op gang, die naar nu blijkt, niet te stoppen is met de middelen die tot nu toe zijn ingezet.
Amerikaanse soldaten worden bestreden met de wapens, die Amerika en ook Rusland de regio hebben binnen gebracht.
Dit wordt een zelfde debacle als Vietnam en Korea, je kan die oorlog nooit winnen.

Het westen moet zich niet meer met die regio bemoeien. Wat ze ook doen, het is altijd fout. Grijpen ze nu in, in Syrië, dan dreigt een tweede Irak en er wordt zeker een theocratie gesticht met een geestelijk "leider" als president.

Laat het maar uitrazen.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 09-06-2013 11:29

Ik ben het er ook mee eens dat landen zoals Afghanistan en Syrië hun eigen boontjes maar moeten doppen; waarom denkt de VS dat zij het recht hebben politieagent van de wereld te zijn?
Waarom vindt de westerse wereld dat hun normen en waarden alleen zaligmakend zijn?
Kijk hoe die landen waar het westen ingreep er nu aan toe zijn.
Complete anarchie en het einde daarvan is nog lang niet in zicht.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 11-06-2013 10:03

Een kleine (overbodig maar toch) toevoeging. Laten we vooral niet vergeten dat Amerika alleen daar meent te moeten ingrijpen waar wat te halen valt.
En laat Amerika eerst haar eigen interne rotzooi op orde stellen voordat ze met haar vingertje gaat zwaaien :twisted:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 11-06-2013 11:44

Helemaal mee eens, maar dan toch; wat dacht de US in Afghanistan te vinden?
Ik dacht dat het er in eerste instantie alleen maar om te doen was om Osama te pakken te krijgen en uiteindelijk misschien ook de rest van Al Qaida?
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 11-06-2013 16:57

What about een Amerikaans gezindte president neerzetten in de vorm van Hamid Karzai en zo profiteren o.a. van bijvoorbeeld de export van opium. Zo iets ?? :huh:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 11-06-2013 20:23

Misschien wel, want dat is wat er nu gebeurt; andere "voordelen" vallen er voor niemand te behalen aan dat land; alleen een heleboel dodelijke slachtoffers (westerse militairen en de Afghanen zelf).
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 12-06-2013 09:23

Afghanistan is nog een land dat onontgonnen is. God weet wat er allemaal nog in de grond zit :roll: De Amerikanen hebben vast en zeker een idee daarover :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 12-06-2013 09:42

Afghanistan is zeker geografisch van belang voor de Amerikanen. Het ligt dicht tegen Rusland en China en het zou toch van strategisch belang zijn, om daar een militair steunpunt te hebben.
Rusland was niet voor niks zo gebrand op het binnen hun invloedssfeer trekken van dat land.
Per slot van rekening heeft Cuba een dergelijke rol gespeeld en nu nog wel voor het communistische machtsblok en de Amerikanen zouden dat in die regio ook graag willen.

Plaats reactie