Lekker snugger hahahaha.

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 20-04-2016 05:20

Jan Rutgers schreef:Maar als jij er nog wel iets in ziet, be my guest.
Effe uit mijn bed gerold. Nog geen 5.00 uur in de morgen. De vogels beginnen al geluid te maken en de meimaand moet nog beginnen. Mooi toch, hè, die natuur? ;-)

Langzamerhand boeit me het mechanisme veel meer dan de inhoud. Dat volgens een glijdende schaal van mild tot notoir een derde van de Nederlanders aan een vorm van ongenoegen lijdt is ons allen wel duidelijk. Het vak geschiedenis leert ons dat dit al heel lang zo is. Oprispingen van dergelijk ongenoegen zijn van alle tijden. Links? Rechts? Lood om oud ijzer? Maar doorgaans wel tegen een al dan niet vermeende gevestigde orde gericht.

En dan leven we nu in een tijdperk van zo goed als volledig geëmancipeerde media, waarin de scheidslijnen tussen waar en niet waar, recht en onrecht, redelijk en onredelijk zo goed als verdwenen zijn. Iedereen is of volgt zijn eigen spreekbuis, allemaal even luid.

Wat doe je dan? Je in die arena begeven met je eigen standpunten als wapen, als een eenling met een grote kans te verliezen? Je er volledig aan onttrekken? Erboven gaan hangen en analyseren wat er gaande is?
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 20-04-2016 07:45

Ik verkies in zulke zaken tegenwoordig niet meer de strijd aan te gaan.
Zou je deze situatie een jaar geleden hebben gehad, dan was ik er voluit en met gestrekt been in gevlogen. Niet voor niets ben ik in het verleden een paar keer op voorspraak van enkelen uit de groep Libelleke van het forum geband. Ik heb daar gewoon geen zin meer in, het kost me te veel aan energie, die ik bikkelhard elders nodig heb en mijn tijd is te kostbaar om aan dergelijke figuren te verspillen.

Don't argue with idiots because they will drag you down to their level and then beat you with experience. ...

Let op mijn woorden, dat "klootzakjes" wordt aangegrepen om je aan de grond te trekken. Dat zij jou, in eerste instantie, als geestelijk onvolwaardig hebben weggezet, dat is, in hun ogen, vrijheid van meningsuiting.

Op bepaalde plekken geef ik nog zo nu en dan mijn mening, maar een discussie aangaan, daar heb ik geen trek meer in.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 20-04-2016 13:16

Ik merk regelmatig dat je nog wel heel actief meeleest, Jan. :wink: Ik begrijp heel goed dat je je energie liever in zinniger zaken stopt maar ik waardeer wel altijd je oordeel en de heldere manier waarop je je standpunten formuleert.

Ja, en dan word ik ietwat fatalistisch. Laat ze maar lekker schieten op 'klootzakjes' maar ik vind dat Thijs eens moet kiezen. Of een zoveelste Stormfront erbij, of pluriformiteit of de tent dicht kwakken.

Waarom ik er energie in stop? Omdat ik 50plusser zo'n prachtige totaalomgeving vind voor wat ouder wordende en actieve internetters. Maar ja, dat klootzakjesforum...
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 20-04-2016 14:23

Nou, dat kiezen van Thijs, daar geef ik dus geen pijp tabak voor.
Ook nu heeft hij weer een bewijs van onvermogen geleverd.
Had hij niet eerst wel 15 gegadigden voor de functie van moderator?
Nu lees ik, dat hij vraagt aan de gebruikers, wat zij er van vinden en dat er nog geen nieuwe moderatoren actief zijn.
Ja en dan is een enquête à la "Wij van WC Eend" natuurlijk een goede graadmeter.

Maar het is niet alleen zo bij 50 plusser hoor, kijk om je heen in real life en zie, hoe er een constante strijd is om de macht en zeggenschap in de recreatieruimtes van bejaarden- cq verzorgingshuizen. Het speelt ook in seniorencomplexen, waar de één net iets meer gelijk is dan de ander.
Het zit in de mensen ingebakken vrees ik en heb je de pech, dat je non conformistisch bent en zelfstandig denkt, zonder je te voegen naar het gebruikelijke, ja dan raken de mensen om je heen van de leg, want dat is een beangstigend fenomeen.

Op het vriendelijke forum is het dus niet anders en dat blijkt uit de gegeven antwoorden op de vraag van Thijs. Het is op een enkele uitzondering na nu heel gezapig en rustig en ach de enkele wanklank (lees zelfstandige denker), daar is wel mee te leven. Nee, het was niet wat, het is niet wat en het zal ook nooit wat worden. :mrgreen: :mrgreen:

Ik lees nu net jouw bijdrage en de antwoorden daarop in het topic "Moderatoren" en mijn gelijk wordt direct bevestigd.
Need I say more? I rest my case!

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 20-04-2016 15:26

Het bloed kroop weer eens... Kon het niet laten om even de vinger op de zere plek te leggen, oftewel zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ook wel mijn gevoel dat klanttevredenheidsonderzoeken zelden deugen omdat ze op het verkeerde moment en op de verkeerde manier aan de verkeerde klanten worden voorgelegd.

Wat mij betreft escaleert de boel daar maar ik loop nog even niet weg voor de gezellige agressie/agressieve gezelligheid.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 20-04-2016 15:54

Kees, er zullen er meer zijn die er net zo over denken als jij, maar niets zeggen omdat ze weten voor rotte vis uitgemaakt te worden door dat stel 'gezellige' leden. En Thijs vindt het wel prima zo.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 20-04-2016 17:18

Ik begin er ook niet meer aan.
Je kunt van tevoren op je vingers natellen wie wat voor soort reacties zullen geven.
Daar hoef ik geen helderziende voor te zijn.
Ik heb er gewoon geen trek in.
Ik erger me er alleen maar rót aan en dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Zoals ze meteen weer op Keesvi afgeven...........
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 21-04-2016 00:28

Ik heb wat zitten lezen op het vriendelijke forum en kon mijn lachen toch niet onderdrukken. Thijs die maar liefst 15 nieuwe moderators heeft gevonden maar geen van hen zijn vervolgens actief geworden. Vreemd ook dat al die 15 moderators nog nooit 1 bericht hebben geplaatst op het forum (zijn woorden). Zegt al iets over de betrokkenheid van deze, zogenaamde, nieuwe moderators. Zogenaamde omdat ik er geen woord van geloof dat hij er 15 heeft gevonden.

Ook wel grappig dat het PVV groepje (zo u wilt SS groepje) van hem bijna eist te voorkomen dat een van de moderators van buiten hun clubje komt.

Wel vinden ze dat het forum wat laf is geworden en vermoeden dat een aantal mensen wegblijven omdat ze in aanmerking willen komen voor een moderatorschap. Grappig.

De uitdrukkingen: "iemand moet de wijste zijn"en "Het heeft geen zin om aan een dood paard te trekken" staat blijkbaar niet in hun, vrij beperkte, spreekwoordenboekje.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 22-04-2016 07:02

Ongeloofwaardig vind ik het aantal van vijftien sollicitanten niet. Acht, tien of twaalf had ook gekund. Maar het waren geen actieve forummers en ik kan me heel goed voorstellen dat ze stuk voor stuk afgehaakt zijn na een blik op wat hen te wachten zou staan.

SS vind ik wat te ver gaan qua kwalificatie. Natuurlijk gaat het om PVV- en Pegida-sympathisanten en de parallellen met de NSB zijn levensgroot maar ik prefereer het predicaat 'varkensmutsen' omdat het grotendeels om meelopers gaat die geen bewuste keuze gemaakt hebben en een gevoel van onvrede achternalopen. Dat gevoel is van alle tijden maar krijgt helaas weer een veel te grote bek. Ik moet even voorzichtig zijn omdat varkens buitengewoon intelligente en aanhankelijke dieren zijn maar als je zo'n muts op je kop zet getuig je in mijn ogen niet van veel intelligentie en goede smaak.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 22-04-2016 22:17

Even een testje...................
Was niet zo persoonlijk op jouw commentaar gericht, Pieneke. Punt is dat het er bij politiek gevoelige topics wat heter aan toe gaat en dat sommige forumleden daar bar slecht tegen kunnen. De kritiek is dan vaak dat het een inbreuk op de gezelligheid is waarop nogal fervent gereageerd wordt met ad-hominems, drogredenen en meer van dat soort fraais dat niets met argumenten te maken heeft. Cognitieve dissonantie, oftewel ik hoor iets waar ik me ongemakkelijk bij voel, probeer daar een eigen draai aan te geven en reageer vervolgens op die perceptie. En als je dat kromme mechanisme dat totaal niet met normaal discussiëren te maken heeft, toucheert dan zit je te metacommuniceren, tegen de regels, waardoor je punten of een ban kunt scoren.
Hoeveel woorden staan er in deze tekst die jullie moeten opzoeken, qua betekenis ??

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Plaats reactie