Lekker snugger hahahaha.

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 26-04-2016 10:58

"De humor leg op straat heden ten dage meneer Sonneberg".

Dit onsterflijk stukje tekst, schoot mij direct in mijn gedachten, bij het lezen van een nieuw geopend topic op het vriendelijke forum.
Het ging om een vraag van een stagiair, die zich ging bezig houden met het begeleiden van volwassenen met een verstandelijke beperking.
De vraagsteller had haarfijn aangevoeld, dat dit de juiste plaats was om deze vraag te stellen, gezien de grote mate van ervaringsdeskundigheid, als het gaat om het hebben van een verstandelijke beperking.

Je blijft lachen :ole :mrgreen:

Gast

Bericht door Gast » 26-04-2016 12:40

Ik dacht het, Jan, jij schrijft het hier op :ole

Gast

Bericht door Gast » 26-04-2016 12:42

Robbieboy blijft maar doorvragen wat er suggestief was aan zijn reactie. Wat een smeerlap is dat toch. Zou er nog antwoord op komen van Thijs?

Gast

Bericht door Gast » 26-04-2016 16:07

Ik heb een topic over Koningsdag geopend met een oude foto uit een oud krantenbericht geplaatst. De versierde straat is waar Don woont. Op deze foto staat geen copyright zoals hij beweert.


Hier de http://epaper.bdu.nl/stadamersfoort/epa ... 75.htmlink:

Ik weet, dit is van mijn kant gewoon even pesten. En ja hoor, hij blaast gelijk hoog van de toren: bevriende fotograaf, grote krant, copyright bla blablah. :lol:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 26-04-2016 16:15

Die link opent niet, Nur....... :?
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 26-04-2016 16:18


Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 26-04-2016 17:15

Oké, theDom z'n vlaggetjes hingen te laag :lol: :rofl1
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 26-04-2016 17:38

Ik zou als ik jou was, deze foto maar weg halen.
Ik kan deze foto heel goed en is gemaakt tijden het WK voetbal door een bevriende fotograaf van mij die voor een grote krant werkt.
Hij heeft derhalve ook niets met koningsdag te maken.
Hier rust een behoorlijk bedrag aan copyright op!!!!
Nog afgezien van het wederom niet juist gebruik van kennen en kunnen, is dit stukje proza een verzameling pertinente onzin.

Er wordt in de tekst bij het plaatje geen melding gemaakt, dat dit plaatje is gemaakt tijdens Koningsdag.
Lees ik de tekst goed, dan staat er, dat de fotograaf niks met Koningsdag heeft te maken. Hij werkt voor een grote krant en heeft derhalve niks met Koningsdag te maken.

Er rust nooit een bedrag aan copyright op, er rust op een plaatje in veel, zo niet alle gevallen copyright. De verlangde som geld, zal onderhandeld moeten worden en komen de partijen er niet uit, dan kan er een beroep op een onafhankelijke rechter worden gedaan.
Maar wellicht is The Dom de agent van deze fotograaf en mag hij in de rechte treden van de man/vrouw.

Laat ik het er op houden, dat the Dom poogt de plaatser van het plaatje te intimideren en op deze manier Thijs te bewegen in te grijpen.
Het is daarom zo belachelijk, omdat juist The Dom veelvuldig plaatjes plaatst, waar copyright op rust. Spreek je hem daar op aan, dan zal hij komen met allerlei uitvluchten, maar die vlakken zijn misbruik van de plaatjes niet uit.

Gast

Bericht door Gast » 26-04-2016 17:53

@ Jan, het plaatje was van de WK, maar ik heb het gebruikt voor Koningsdag. Ik heb zelfs nog netjes gemeld dat het geen WK was, maar wel vrolijke oranje vlaggetjes. :wink:

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 26-04-2016 20:50

Jan Rutgers schreef:De vraagsteller had haarfijn aangevoeld, dat dit de juiste plaats was om deze vraag te stellen, gezien de grote mate van ervaringsdeskundigheid, als het gaat om het hebben van een verstandelijke beperking.
Laat ik toegeven dat ook mij die associatie overviel. Beetje mild daarover ben ik wel maar het niveau van je verstandelijk vermogens ontslaat je nog niet van hoe je omgaat met je medemensen oftewel wat je er allemaal uitkraamt. Kwestie van IQ en EQ en er schijnt nog zoiets geconstrueerd te zijn maar ik ben even vergeten hoe dat precies zat.

Het internet is gekaapt door de mainstream, heet dat, als ik het wel heb. Niet voor niets, juist daarom, roept niet de eerste de beste, Stephen Fry, op om off line te gaan. Twitter en FB account killen en zelfs je e-mail-account en vervolgens gewoon weer een papieren krant gaan lezen en je post in een envelop met een postzegel doen.

Laat ik eerlijk zijn dat ik nog niet zover ben. Jullie ook niet. ;-) Wat moet je tegenwoordig op je werk zonder die kolerecomputers en zonder dat typhusinternet? Wel dat ik langzamerhand tot de conclusie aan het komen ben dat een aantal lullo's het online nogal voor het zeggen krijgt en dat me dat steekt. De rede geldt niet meer maar slechts de grote bek, zich doorgaans manifesterend met de uitstoot van een abominabel taalgebruik.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Plaats reactie