Lekker snugger hahahaha.

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 14-03-2016 17:45

Ieder maakt zijn eigen afwegingen en doet dat op basis van de eigen situatie. Ik heb daar geen oordeel over, komt mij ook niet toe.

Ik zag net, dat ook Benneke zich weer in de "slangenkuil" heeft begeven en gelijk duiken er weer een paar bovenop, om hem af te zeiken.
Libelleke is m.i. de kwade genius, zij blijft steeds weer het vuurtje opstoken.
Een heel naar mens is dat.

Gast

Bericht door Gast » 14-03-2016 17:49

Dit was de tekst, die jouw reprimande kenbaar maakte.

Citaat
lucia51.1 en Chess jullie ontvangen beide een maandban.

Lucia, deze opmerking valt gezien de huidige sfeer niet binnen de categorie humor dus wat overblijft is een smakeloze provocatie.

Chess, je noemt forumleden racisten. Je had ook kunnen zeggen dat jij vindt dat ze racist zijn. Dat is iets anders. Je reactie op de reacties op jouw bericht laten eigenlijk zien dat je niet binnen onze omgangsvormen past, gewoon respectloos
Einde citaat

De soms net zo kwalijke antwoorden, werden niet genoemd.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 15-03-2016 01:33

Ik heb ze inderdaad racisten genoemd en dat was niet zo heel verstandig, dat geef ik toe. Natuurlijk had ik moeten typen dat ik ze racisten vind, maar dat is slechts een taalkundig onderscheid. Wat ik typ is, per definitie, mijn mening.

Maar zeggen dat ze bepaalde syriërs maar boven de woestijn uit een vliegtuig moeten gooien..... ach, dat kan de toets door Thijs wel doorstaan.......

De laatste 3 weken zijn er op dat forum teksten geplaatst waar de honden geen brood van lusten, maar als Thijs dat forum tot een PVV forum wil downgraden, dan heeft hij mijn zegen. Ik kom er niet meer, hooguit in de club tot iedereen hier is.

ps1. Dank Amber dat ik hier lid heb mogen worden.

ps2. Gaaf je hier weer tegen te mogen komen Jan.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 15-03-2016 01:36

Nur schreef:Jan, hebben Chess en ik een reprimande gekregen? Weet ik niets van. Wel merkte ik vanmorgen dat ik een blauw banscherm heb.
Hahaha, we hebben samen een maandban.... gezellig toch ? :ole
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-03-2016 16:57

Blijf ik me in de tussentijd toch afvragen wat jullie toch trekt om bezig te blijven op dat beroemde forum. Afgezien van Amber dan met haar betaalde blog.
Echt baggervolk hoor ....
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2016 17:35

maryam-ingrid schreef:Blijf ik me in de tussentijd toch afvragen wat jullie toch trekt om bezig te blijven op dat beroemde forum. Afgezien van Amber dan met haar betaalde blog.
Echt baggervolk hoor ....
Mag ik daarop antwoorden met: "Als men is in nood en pijn, leert men wie en wat de mensen zijn".
Dat geldt ook voor een aantal mensen op dat 50plusser forum.
Een aantal mensen daar heeft zich ontpopt als extreem rechtse nationalisten, het soort mensen, waar ik uitslag van krijg. Dan wil je een tegengeluid laten horen, maar het enige wat je krijgt is persoonlijke aantijgingen en argumenten, die berusten op leugens en achterklap.
Nu de laatste moderator is vertrokken, gaat men echt los en de site eigenaar vindt het wel best. Mijn indruk is, dat ook hij het eens is met het extreem rechtse gedachtengoed.
Kortom, de site is verworden tot een broeinest van extreem rechtse figuren, die zeer sympathiek staan t.o.v. het gedachtengoed van de NVU, PEGIDA en PVV.
Ze trachten zich te verdedigen met het verhaal, dat ze behoren tot de vrienden van Israël, zich niet realiserend, dat ze het ultra rechtse regiem van de Zionisten bedoelen, die een regiem van onderdrukking en repressie hanteren t.o.v. de Palestijnen. Zionisten zijn te vergelijken met de IS en het Naziregiem in het toenmalige Derde Rijk.

Nadat ik kortgeleden "out of the blue" een maandban aangesmeerd kreeg, heb ik dat opgevat als een verzoek om toch maar liever niet meer terug te komen en na ampel overleg heb ik besloten, dat verzoek te honoreren en heb me uitgeschreven. Het is vechten tegen de bierkaai en mijn tijd is te kostbaar om energie te steken in het rapaille, dat op heden die site bevolkt.

Blijf ik me wel afvragen, hoe het mogelijk is, dat een generatie, die aan het eind van de tweede wereldoorlog en kort daarna is opgegroeid, de boodschap van die tijd heeft kunnen vergeten. Men heeft er niet van geleerd en men illustreert haarfijn, dat het Nederlandse volk, tijdens die oorlogstijd, bij lange na niet zo "heldhaftig" is geweest, als wel wordt beweerd.
Men was bezig met overleven en had absoluut geen trek in zaken, die het eigen belang konden schaden, men was zelfs bereid, mensen die een risico zouden kunnen vormen voor de eigen veiligheid, over te dragen en/of te verraden. Men heeft massaal al dan niet bewust meegewerkt aan "die Endlösung" van het Joodse probleem.
Slechts een handjevol landgenoten was bereid zich in te zetten voor het actief uit de gevarenzone brengen en houden van mensen, die door de toenmalige bezetter werden gezocht.
Ja, in de einddagen van de oorlog, toen waren er opeens een heleboel mensen, die beweerden zich actief te hebben verzet. Ze liepen met blauwe overalls aan, oranje banden om de arm en machine pistolen.

Die mentaliteit, die zie ik nu weer. Vreemdelingenhaat en geen plek willen bieden aan vluchtelingen. Het was toch het Nederlandse volk, die het wel goed vond, dat de vluchtende Joden werden ondergebracht in het kamp Westerbork. Dit kamp is gebouwd op kosten van de Joodse gemeenschap, die er een extra belasting voor moesten betalen. Dat was een puur anti semitische maatregel, belastingheffing gebaseerd op rassenonderscheid.

Laat ik het verder maar niet hebben over de behandeling van de paar Joden, die terug keerden uit de hel van de kampen. Het innen (inclusief een boete voor te laat betalen) van de erfpacht door de stad Amsterdam, spreekt boekdelen.

Zit ik me ondertussen toch weer enorm op te winden en dat is nou net wat ik niet wil.

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2016 18:17

maryam-ingrid, een aantal leden daar hebben altijd een weerwoord willen laten klinken en soms jaren stug volgehouden. Helaas, zoals Jan schrijft, de mod. is opgestapt en het heeft nu geen enkele zin meer om nog te ageren tegen dat zootje ongeregeld.
Er was een besloten club geopend daar, maar eigenlijk is het van de zotte dat welwillende mensen die normaal willen discussiëren apart gaan omdat zo'n stelletje neo-nazi's het forum overnemen. Vandaar dat ik mijn account opgezegd heb.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 15-03-2016 19:17

Chess schreef:
ps1. Dank Amber dat ik hier lid heb mogen worden.
Spreekt toch vanzelf Chess; fijn je hier op mijn forum te zien. :yes
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 15-03-2016 21:15

maryam-ingrid schreef:Blijf ik me in de tussentijd toch afvragen wat jullie toch trekt om bezig te blijven op dat beroemde forum ....
Ik begrijp dat je dit schrijft, maar ik zie het toch een beetje anders, met uw welnemen.

Natuurlijk kun je wegkijken en niet meer reageren op dit soort uitlatingen, maar is het goed om maar te blijven zwijgen? Ik reageerde op dat forum nog maar nauwelijks, maar als er meningen komen waarbij ben van mening is dat syriers maar boven de woestijn uit vliegtuigen moeten worden gegooid dan vind ik het onmogelijk om daar niet op te reageren.

Als we de publieke ruimte en het openbaar debat over gaan laten aan degene die het hardste roepen dan denk ik echt dat we een verkeerde beslissing nemen.

Ook Wilders krijgt weerwoord van andere politici, precies om dezelfde reden.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 16-03-2016 12:22

Ook al reageer ik nu niet meer op dat forum, ik lees toch wel elke dag wat er nu weer voor "interessants" is toegevoegd door die extremisten en ik moet me dan soms echt inhouden en op mijn handen gaan zitten om geen reactie terug te geven.
Tot nu toe heb ik het aardig volgehouden, vind ik.
Het gaat me steeds gemakkelijker af. :smiley-dance007
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie