OP DE THEE BIJ AMBER

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 01-04-2016 21:35

Het wordt tijd voor wat meer buiten leven. Een van mijn gevleugelde principes is dat je niet buiten maar binnen ziek wordt.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Bericht door Ron-de-Noor » 02-04-2016 16:12

Amber schreef:Kijk voor uitleg over wat een phpBB-forum is
Ik loop dus duidelijk achter......ik ben nog van de rooksignalen.

DWDD heb ik èèn keer gezien, dit is dus een potentieel slachtoffer voor mij om eens per ongeluk op èèn of beide hoeven te gaan staan.
Hij lult maar door, en mensen krijgen amper de kans om antwoord te geven of om uit te praten.

Mijn wereld is stil blijven staan op 8 december 2001,
die van jullie is gejaagder geworden en je hebt je aangepast.
Je moest wel......de trein raast door.......
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 02-04-2016 16:29

DWDD van afgelopen maandag was een documentaire dus geen druk gepraat. Het was een zoektocht naar antwoorden over de recente aanslagen en de plaats van moslims hierin.

Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Bericht door Ron-de-Noor » 02-04-2016 16:40

Hij staat opgeslagen om te gaan bekijken.
Begrijpen doe ik het niet, met mijn simpele verstand.

Het moet niet nodig zijn dat moslims zich moeten uitspreken over aanslagen en extremisme.
De schreeuwende 'slachtoffers' die "zie je nou wel" roepen,
zullen dit dan weer afdoen met -ze spreken zich uit om zich te verontschuldigen-

Als je toch maar een beetje sociaal denkend bent,
begrijp je toch dat de aller-aller meesten er niet achter staan?
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 04-04-2016 16:05

Ik heb de docu gezien en vond hem interessant ...
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 05-04-2016 09:00

Fijn dan was de tip niet voor niets. Het zet je aan het denken en dat is altijd goed

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 07-04-2016 22:17

Sommige berichten gaan je verstand gewoon te boven :

http://nos.nl/artikel/2097816-is-dna-de ... cloud.html
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 08-04-2016 07:55

Chess schreef:Sommige berichten gaan je verstand gewoon te boven :

http://nos.nl/artikel/2097816-is-dna-de ... cloud.html
Ik vind het een geweldige ontwikkeling! Ponskaarten en dergelijke heb ik niet meegemaakt maar ooit stapte ik in met een Sinclair ZX81 waarbij OS en programma's op cassettebandjes werden weggeschreven. Overgestapt op de MSX aanvankelijk ook nog met cassettebandjes gewerkt en o.a. van de radio Basicode programmaatjes ingelezen. Om een lang verhaal kort te maken later met floppy discs gaan werken 5.25 en 3.5 inch, aanvankelijk met zo'n 180 à 360 kb aan geheugencapaciteit. Je moest eerst het OS inlezen waarna van floppy gewisseld werd voor het programma en daarna nog eens voor de bestanden. Twee drives werd daarom al gauw een optie op de PC. Printers, thermisch of die cirkelzaaggeluiden producerende naaldprinters met dat kettingpapier waren nog peperduur. Met een Star NL-10 heb ik jaren gedaan. Ik hoor dat geluid soms nog in mijn dromen... Maar ik vond het allemaal geweldig! Want daarvoor behielpen we ons met vul- en balpennen en typemachines.

Nu zijn HDD's van een terabyte, kleurenlaserprinters en bloedsnel glasvezelinternet niks bijzonders meer. Wondermooi vind ik die stap naar DNA als opslagmedium. Een door de natuur ontwikkeld systeem om informatie vast te leggen blijkt perfect te zijn om ook onze armzalige gegevens op te slaan.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 08-04-2016 08:24

De ZX80 en 81, pure nostalgie, ik heb er op leren programmeren.
Je had wel 1 K als intern geheugen en dan moet je wel heel zuinig leren omgaan met je geheugen.
Voor mij was het therapie. Door drie kort na elkaar opgetreden hersen embolieën, was mijn korte termijn geheugen kapot, mijn spraakcentrum was aangetast en een deel van de motoriek.
De ZX machientjes, hadden een voorziening, waardoor syntaxfouten niet werden geaccepteerd en je net zolang moest verbeteren, tot het tot op de letter juist was. Nachten lang heb ik opgezeten en het hielp mij enorm met het activeren van mijn hersenen en de schade vanwege afasie te beperken.
Het is voor mij de aanzet geweest om mezelf te bekwamen in het leren programmeren in Basic, GWBasic, machine taal, Pascal en later ook nog NLQ en de programmeer mogelijkheden van DBase en een paar geïntegreerde programma's.
De ZX machines zijn de aanzet geweest voor een heftige verslaving aan de computer. Helaas heb ik bij het uitkomen van de 486 noodgedwongen moeten opgeven om alle ontwikkelingen bij te houden, het ging me veel te snel en ik ben nu alweer vele jaren een gewone gebruiker, zonder speciale vaardigheden.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 08-04-2016 08:35

Alleen maar ... WOW! :shock:
Dit gaat boven mijn hoofddoek hoor :lol:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie