Er was eens een mooie roos.........

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

Er was eens een mooie roos.........

Bericht door Gast » 14-07-2013 15:39

De roos van mijn buurvrouw was nooit gesnoeid, dus het werd één lange steel maar wel elke jaar flink in de bloei. Van buurvrouw mocht de roos niet gesnoeid worden hoewel ze zelf haar tuintje niet meer kon bijhouden.

Nu hadden de schilders de roos geknakt en gelukkig dat buus daar geen wetenschap meer van heeft. Buus is begin dit jaar overleden op 98 jarige leeftijd. Toch wilde ik de roos redden en overplanten. Sentimenteel gedoe van mijn kant
Een vriendin, tevens overbuurvrouw, kwam iets vragen en pratende over de roos, trok ze met één ruk het restant roos met 2 en halve meter wortel uit de grond. Loeisterk is die dame! :wink:
Daarna samen naar buurman de 'Jordanees"om te vragen hoeveel er af mocht.
Uiteindelijk belandden we bij mijn voortuintje en ja hoor! Daar werd een deel van mijn ribes teruggesnoeid, mijn buxus aangepakt en zo ruimte gemaakt voor de roos van buus. Anderhalf uur bezig geweest, buurman van bijna 80 jaar was niet te stuiten. Ik heb daarna tortillas gebakken en rondgedeeld :grin:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 14-07-2013 15:54

Leuk toch dat de roos van je overleden buuf een tweede leven krijgt in jouw tuin onder jouw zorgzame handen.
Dat had jouw buuf vast en zeker op prijs gesteld.
Jouw andere buren waren de bofferds; lekkere tortilla's als dank :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Geertje
superlid
Berichten: 413
Lid geworden op: 17-05-2013 19:18

Bericht door Geertje » 14-07-2013 16:09

Mooi gebaar dat de roos van buus gered is!!!! Dat hij maar heel mooi mag bloeien in jouw tuin!!

Gast

Bericht door Gast » 14-07-2013 16:17

Geertje, die roos daar was buurvrouw zó trots op! Die moest gered worden!!
Zo heb ik ook een plantenhanger van buiten opgepakt van het achtererf. Werklieden hadden hem bij hem bij het grofvuil gegooid. Hij hangt nu bij mijn dochter op het balkon,met de mededeling dat als ze hem ooit niet meer wil dat ik hem terug wil hebben, want hij was van buurvrouw. :grin:

Geertje
superlid
Berichten: 413
Lid geworden op: 17-05-2013 19:18

Bericht door Geertje » 14-07-2013 18:48

Heel mooi Nur!!!!

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-07-2013 15:28

Prachtig verhaal Nur. Heel symbolisch :heart:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 05-06-2015 14:36

Moest even terugzoeken maar nu het vervolg van de roos: Hij heeft EEN KNOP! :grin: Daarnet foto's gemaakt van de roos in het voortuintje. De Ribes is gelukkig weer aangegroeid en de floxen moet ik nog even op wachten. De floxen: jaren geleden gekregen van een schoonzusje, inmiddels overleden, maar deel in plantenbak en deel in het tuintje.

Horus die uitslover ging voor mijn voeten liggen.

Maar jee, die roos! Ik ben zo blaid as blik! :ole
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 05-06-2015 15:03

PRACHTIG :Hello :ole
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 24-06-2015 00:53

Ik lees deze topic voor het eerst. Mooi! En super dat hij een knop heeft. Zo wordt je tuintje alleen maar sfeervoller :grin:

Plaats reactie