Levenslang is niet genoeg?

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

Levenslang is niet genoeg?

Bericht door Gast » 28-12-2013 12:21

Het is opvallend, hoe streng mensen kunnen zijn voor anderen, die een stommiteit begaan.
Overkomt hen zelf iets, dan moet er vol mededogen naar gekeken worden en rekening worden gehouden met de omstandigheden.

Op een ander forum werd al gesteld, dat deze lui geen uitkering arbeidsongeschiktheid moesten krijgen en ze ook zelf maar de kosten moesten betalen.

Nog afgezien van het feit, dat je voor het missen van een oog of hand tegenwoordig helemaal geen arbeidsongeschiktheidsuitkering (mooi woord voor WordFeut) krijgt, want je hebt nog genoeg restcappaciteit over, is men wel erg snel met het toekennen van straf, toch?

Ik denk, dat het missen van diverse onderdelen aan hand en gezicht al een zeer zware straf is en je wordt er de rest van je leven aan herinnerd en hebt dus automatisch levenslang.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 28-12-2013 15:03

Zo is dat en het past niet om mensen die zoiets is overkomen dan ook maar meteen een extra straf bovenop het al bestaande leed te geven.
Ik wist het al wel, maar in veel mensen zit een steen waar een hart hoort te zitten (totdat iets dergelijks henzélf overkomt; ja, dát is heel wat anders blijkbaar). :sad:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 30-12-2013 15:35

Je hebt gelijk Jan maar je weet ook: het vingertje is altijd wijzend en nooit naar zichzelf :roll:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie