Bent u ook niet wakker?

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

Bent u ook niet wakker?

Bericht door Gast » 18-02-2014 17:49

De wakkere krant van Nederland, nee ik krijg de naam niet uit mijn strot, zo groot is mijn aversie tegen dat blad. Als de groenteman of de visboer mijn gekochte waar er in wikkelt, hoef ik het spul niet meer. Ooit had ik vroeger een kat en daar zou de buurvrouw een paar dagen voor zorgen. Toen ze echter dat blad gebruikte als ondergrond voor de grit, wilde het beest niet meer op de bak. Was een heel verstandige kat.
Ja ik weet het, het zal wel overdreven zijn, maar ik kreeg het van huis uit mee. Als mijn moeder de reclame in de binnenstad maar zag, dan begon haar onderlip te trillen van ingehouden woede. Ja het mens verloor haar echtgenoot, haar grootste liefde in haar leven in de oorlog en ze is daar eigenlijk nooit overheen gekomen.
Ja ik weet, het is al heel lang geleden allemaal en het was niet die krant alleen, die zich als spreekbuis voor de bezetter liet gebruiken, maar ze zijn eigenlijk nooit echt veranderd. Altijd kiezen en kozen ze de kant van de zeer rechtse politieke figuren en kloppen ook nu nog steeds graag de berichtgeving rond allochtonen graag wat op.
De sensatie zucht kent geen grenzen en volgens mij praten ook de werknemers van dat bedrijf altijd in hoofdletters en met veel superlatieven.
Denk ik terug aan de man die via die krant het weekblad Privé heeft opgezet, dan begint mijn rechter mondhoek te trekken, mijn linker oog gaat knipperen en mijn kop gaat oncontroleerbaar knikken.
U begrijpt ik lees dat blad niet, zou ik nu deel uit maken van slapend Nederland?

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 19-02-2014 13:01

Ik sluit me helemaal aan bij jouw aversie tegen dat haatzaaiende dagblad' ofschoon ik moet bekennen dat ik die krant vroeger wel eens las, maar dat was dan vooral wanneer ik in Marokko was (in de pre-computer tijd) en die krant en soms ook wel het AD daar verkrijgbaar waren. Het was dan wel een krant van een paar dagen oud maar ik snakte naar nieuws uit het vaderland en ja, dan kocht ik die krant toch maar.
Onnodig te zeggen dat toen al het nieuws gewoon via een PC te lezen viel mijn Telegraafaankopen verleden tijd waren.
Ik bezondig me nu nooit meer aan het lezen van die zogenaamd wakkere (??) krant, ook niet on-line..
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 20-02-2014 10:13

Beter ten halve gekeerd, als ten hele gedwaald, toch? :Hello

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-02-2014 15:31

Ik heb ook heulemaol nada niente niks met DIE krant en zal hem nooit kopen.
Wel eens gelezen voor sensatieverhalen maar dat was "vroegah" :wink: :grin:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 21-02-2014 15:48

Voor sensatieverhalen ben je bij de Telegraaf aan het goede adres, met chocoladeletters en al! :lol: :wink:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 22-02-2014 02:06

Ik ken die krant niet eens. Maar zo te zien hoef ik hem ook niet te kennen :wink:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 22-02-2014 02:27

Aminaatje toch......je kent de grootste krant van Nederland toch wel? :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie