We gaan verkassen

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

We gaan verkassen

Bericht door Gast » 08-05-2014 18:26

Hoewel wij dachten, dat ons huidige onderkomen ons laatste station was voor we de houten jas aangemeten kregen, blijkt het toch noodzakelijk te zijn om toch nog een tussenstop te maken op weg naar . . . . . . .

We gaan verhuizen naar ons buurdorp Oentsjerk, hemelsbreed een goeie twee kilometer. We gaan wonen in een soort van aanleuncomplex, hoewel het aanleunen niet te prominent gezien moet worden. Het complex is gebouwd rond de kantoren en andere zaken van Skewiel en dat is een thuiszorg organisatie met maaltijdservice en zo meer.

We hadden daarvoor een aantal redenen.
Ten eerste blijkt het buurtje waar wij nu wonen, ontzettend hard te veranderen in een soort van Tokkie wijk, met nogal wat randfiguren, die ik niet verder vertrouw dan dat ik ze gooien kan. Nee geen allochtonen, het zijn autochtonen, maar wel met een zeer hoog a-sociaal gehalte.
De woningbouwvereniging heeft maar één belang en dat is leegstand voorkomen en die plempen zonder ook maar te kijken naar de samenstelling van de buurt, het meest ongure volk hier neer.
Ja er woont hier ook iemand van Surinaamse origine en dat is een leuk mens, die zich met behoud van het eigene, goed heeft aangepast binnen deze buurt.
We hebben al een paar aanvaringen achter de rug en mijn famke is bang, dat het op enig moment zo uit de hand loopt, dat er klappen gaan vallen en daar heeft ze geen trek in. Ja Janneman is soms een giftige driftkop en dan laat ik zomaar uit het niks even de handjes wapperen.

Dus we gaan verkassen naar een complex midden in een park en lekker rustig met veel bomen en geen verkeer voor de deur langs.
Ja, het is wel een paar tientjes duurder in de maand, maar dat moet dan maar.

1 juni gaan we over en dan zullen we wel een week of twee zonder internet zitten, want overhuizen van de aansluiting (lees omsteken van een paar stekers), dat is zwaar werk hoor.

Geertje
superlid
Berichten: 413
Lid geworden op: 17-05-2013 19:18

Bericht door Geertje » 10-05-2014 18:03

Wel leuk vooruitzicht Jan en Famke!!!
Veel succes met de verhuizing en veel plezier wanneer jullie daar wonen!

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 12-05-2014 15:20

Prima Jan, deze beslissing.
Geeft een hoop rust in hoofd.
Alvast veel sterkte met de sjouw en
alle goeds voor jullie nieuwe stekkie :grin:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2014 13:57

Gelukkig gaan jullie niet al te ver verhuizen, hoewel het wel een klus is altijd. Ik hoop dat jullie een goede tijd tegemoet gaan in jullie nieuwe woning. In ieder geval blijven jullie in een mooie omgeving wonen.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 13-05-2014 20:51

Ik wens jullie veel sterkte bij de verhuizing; is altijd weer een hele klus en ik neem aan dat jullie daar voldoende hulp bij hebben?
Je moet maar zo denken dat jullie straks helemaal naar jullie zin komen te wonen met alles wat nodig is in de buurt.....heerlijk hoor! :yes :super
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2014 22:36

Dank voor alle wensen.
Nee Amber, wij hebben geen hulp, wij doen alles zelf.
"Zelf doen", dat hoor je hier wel tig keer per dag, wij kunnen en willen moeilijk dingen uit handen geven.
Ja er komt een professionele verhuisfirma, maar die hoeven alleen maar te laden en te lossen, er staan nu al 30 dozen ingepakt klaar.
Daar komen er nog een veertig bij en dan zijn er nog een paar kasten en een bed te demonteren en daarna weer te monteren.
Je bent er bij elkaar een week of vier erg druk mee, maar dan kunnen we weer uitrusten zoveel we willen.

Zal wel blij zijn als het gedaan is, maar we bijten ons er wel doorheen.
:mrgreen:

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 15-05-2014 16:29

Het zal best goed gaan en gefeliciteerd met de nieuwe woning :Hello

Plaats reactie