Zo'n kind gun je toch een Fanta?

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

Zo'n kind gun je toch een Fanta?

Bericht door Gast » 16-05-2015 16:05

Op een forum las ik het onderstaande stukje proza.

Citaat:
Ik hoop het wel, het wordt tijd dat de EU eindelijk eens ontbonden wordt.
Want dat stelletje daar wil niets anders dan heel Europa regeren en iedereen vertellen hoe ze de zaken in hun land moeten behartigen.
Een EU kan nooit verwezenlijkt worden, want de volken van de EU zijn zo verschillend.
Ik bedoel maar zou een Nederlander in Oekraine, Albanie of Slowakie willen wonen? Je zou je als een muis in een groot pakhuis voelen.
Straks willen ze nog een taal ook, liefst Duits natuurlijk.
Elke deelstaat is op weg naar haar eigen identiteit te verliezen.
Bovendien krijg je het probleem van alle vluchtelingen uitl Noord Afrika en het MO er ook nog eens bij.
Die mensen moeten een dak boven hun hoofd, medische verzorging, de taal leren en een baan vinden. Een onmogelijke taak. Je krijgt cultuur clashes en er komen nieuwe ziektes binnen.
Als nou eens de grenzen dicht gaan en ieder land voor zichzelf uit kan maken hoe ze het probleem aanpakken is dat veel beter.
Stuur al die lui in Brussel naar huis en doe iets nuttigs met de twee gebouwen. Dan hoeven er ook niet zoveel miljarden naar Brussel meer.
Griekenland kan zichzelf weer zijn en hoeft niet door andere staten verzorgd te worden.
Hongarije is zelf geen rijk land en zullen zeker een binnenstroom van vluchtelingen ook niet kunnen verwerken.

Maar ja....het is EU's eigen schuld dat er zoveel vluchtelingen onderweg zijn. Zij hebben immers aangespoord tot de Arabische lente en het begon eigenlijk al met stomme Bush die Iraq zonodig binnen moest vallen.
Er is maar een land die nu na jaren weer wat overeind staat en dat is Egypte. De moslim broederschap is ontbonden en Morosi is ter dood veroordeeld.
Einde Citaat

Zelden heb ik een groter verzameling stupiditeiten gelezen, verzameld in één tekst. Goed, ter verdediging van de schrijfster, ze woont al geruime tijd in Australië en heeft eigenlijk geen benul waar het over gaat. In andere (net zo stompzinnige bijdragen), blijkt ze Geert Wilders te zien als de redder des vaderlands en uitstekend beheerder van de nagedachtenis van ene Fortuyn.

Ja, wat moet je er mee? Er op in gaan, dat is onbegonnen werk, er is geen redelijk gesprek mee te voeren. Ze doet mij wat denken aan Marijke Helwegen, die is ook zo warrig soms, maar daar komt zo nu en dan nog wel wat zinnigs uit en dat is bij deze mevrouw absoluut niet het geval.
We moeten haar maar gewoon in het eigen sop gaar laten sudderen, maar het geheel zal zeker niet voor menselijke consumptie bedoeld zijn.

NB: De eventuele spel- en schrijffouten zijn origineel en door mij niet gecorrigeerd.

Gast

Bericht door Gast » 16-05-2015 22:02

Van dezelfde hand volgende uitspraak:
Het wordt tijd dat er weer normaal beschaafd Nederlands wordt gesproken en geschreven, zoals onze generatie dat leerde.
Het is tegenwoordig niet meer om aan te horen en in elk stuk in krant of op internet kom je fouten tegen. Tja, dat is een slecht voorbeeld voor wie de taal aan het leren is.

:rollebol:

Gast

Bericht door Gast » 18-05-2015 15:52

Van dezelfde schrijfster:

[Zag vanavond dat een aantal van deze mensen uit Burma in Atjeh zijn opgenomen. Ze krijgen daar een dak boven hun hoofd en te eten, maar de Atheers kunnen het slechts voor 2 weken aan.
Ik weet niet hoeveel meer er onderweg zijn en het zullen halen naar Indonesie, maar ik vermoed dat ook Atjeh een volgende golf van migranten niet meer aankan.
Als ze nu ook Buddhist zouden worden dan is er verder niets aan de hand in Burma. Als ze zich aanpassen en niet autonoom willen worden is het probleem opgelost.
Ik blijf het heel bijzonder vinden dat ze en masse op de vlucht slaan, terwijl als ze zich zouden bekeren daar zonder bedreiging kunnen wonen.
Waarom zo aanhouden aan het onmogelijke en jezelf zo'n moeilijke toekomst toedenken? Ik snap het niet.
Tenslotte wonen ze er al sinds de Britten Burma regeerden en hebben daar een leven opgebouwd.
Een minority groep Buddhisten in een islamistisch land moeten zich ook aanpassen, maar ze zullen daar nooit heengaan denk ik.]

Ongelofelijk toch zo'n redenatie! Typisch een uitspraak van zo'n kolonist! :evil:

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 22-05-2015 09:25

Topheid van dommigheid ... :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 22-05-2015 12:10

We zouden aan de schrijfsels van deze "lady from down-under" een heel boek kunnen weiden (of is het wijden?) :lol:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 22-05-2015 12:32

Om nou de reik(rijk) weidte(wijdte) van haar dommigheid(hijd) op papier te zetten is eeuwige zonde van onze tijd(teid). :lol:

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 22-05-2015 14:18

Helemaal gelijk(leik) Nur :lol:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie