Nou magge jullie me effe hellepe, hoor......

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Nou magge jullie me effe hellepe, hoor......

Bericht door Ron-de-Noor » 28-03-2016 15:35

Nou is het natuurlijk leuk om op een ècht forum te zijn,
maar ik zit wel tussen een stelletje ouwe rotten.....

Met (on)handen en (on)voeten beweeg ik me door het leven,
en maak daar af en toe letterlijk misbruik van door ook weer letterlijk op tenen te gaan staan van mensen waarvan ik vind dat ze dat verdienen.

Dat is uiteraard niet zo gerieflijk als je weet hoe groot (en zwaar) ik ben, maar me altijd beroepen op mijn onhandigheid.
Het geeft me altijd weer voldoening om te zien hoe netjes geoefende en gestreken gezichten kunnen verworden tot iets menselijks.

Hier gelden wèl andere waarden, en komt mijn onhandigheid me slecht uit.
Als ik nou iemand wil antwoorden op een onderwerp, en ik zie dat anderen zo'n mooi blokje wit hebben met: 'die-en-die zegt' en vervolgens maar een klein stukje uit het vorige bericht - hoe doe je dat.

Ik ben een kluns in dat, en dit hield me ook tegen om eens op forum mee te gaan doen.

Met chatten werd het nog erger, maar dat is en ander verhaal
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

Gast

Re: Nou magge jullie me effe hellepe, hoor......

Bericht door Gast » 28-03-2016 16:23

Ron-de-Noor schreef: Als ik nou iemand wil antwoorden op een onderwerp, en ik zie dat anderen zo'n mooi blokje wit hebben met: 'die-en-die zegt' en vervolgens maar een klein stukje uit het vorige bericht - hoe doe je dat.

Ik ben een kluns in dat, en dit hield me ook tegen om eens op forum mee te gaan doen.
Je ziet bij het bericht, van waaruit je wilt citeren, rechts bovenaan een aantal buttons en eentje daarvan heeft de tekst "quote". Als je daar met de cursor op gaat staan (niet met die platpootjes van je, want dan komt het niet goed) en je drukt dan op de linker muisknop, dan gebeurt er een wonder. Je krijgt dan het gehele bericht in een ander venster en daar staan dan de benodigde codes al bij, hoef je niks voor te doen. Je kan dan om de tekst, waar het jou om gaat, laten staan en alle andere humbug gewoon met de deleteknop verwijderen.
Zorg wel dat de tekst tussen haken "[ quote= ]" en "[ /quote ]" niet wordt verwijderd, want dat is nu net dat wat voor dat witte hokje.

Nog eenvoudiger is het, als je zelf die code plaatst en de benodigde tekst er gewoon dan tussen copiëren.

Je moet dan wel de spaties daarbij weg laten. De eerste wordt dan bijv.
Benneke schreef: let op de aanhalingstekens bij de naam en de laatste zoals boven, maar dan zonder de spaties.



Overigens lijkt me dat groot zijn en zwaar nog wel meevallen.
Ik ben nu nog 2,06 mtr, ik weeg 151 kg (ja ik kom toch nog wat aan, maar van een knappe vent heb je nooit genoeg) en heb schoenmaat 52, was 54.
Nu weet je dus ook gelijk waarom het zo pijnlijk is voor bepaalde mensen, als ik ze op de teentjes trap.

Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Bericht door Ron-de-Noor » 28-03-2016 23:45

Lijkt me duidelijk, Jan.....bedankt voor de uitleg.
Of het bij mij ook zo werkt, zal vandaag niet meer halen.
Na een uitgebreide kaasfondue wijst het meeste van de inwendige en de uitwendige (ik bedoel de oogleden) naar beneden, en ik denk dat we daarom maar de tegengestelde richting op moeten gaan.

(voor de niet begrijpenden: dit is dus naar boven........
oh nee sorry, we zitten hier niet op het OF)
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 28-03-2016 23:53

Ron-de-Noor schreef: (voor de niet begrijpenden: dit is dus naar boven........)
Mocht je in een villa wonen dan hoop ik dat je een dikke slaapzak meeneemt..... Het zal pokke koud zijn op je dak ........

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Bericht door Ron-de-Noor » 29-03-2016 00:03

Pffffffff..........'t is hier nu 10,5°C.
We zitten aan de westkust, bijna zo westelijk mogelijk.
's Winters vriest het hier amper.
Alleen waait het meestal flink.
De Westkaap is hier zo'n 30 km vandaan (noordelijk van ons)
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 29-03-2016 00:13

In welk dorp of welke stad woon je ?

Dan kan ik dat even bekijken via Google.....

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 29-03-2016 20:20

Chess schreef:In welk dorp of welke stad woon je ?
Staat naast al Rons berichten, onder zijn naam. Hij zal wel denken dat het veel te ver weg is voor gefrustreerden om fysiek hun gram te gaan halen en anders heeft ie zijn Hulk-postuur nog achter de hand. Sommigen hebben ook alles mee... :party
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Bericht door Ron-de-Noor » 30-03-2016 00:44

Ja, maar het kan zijn dat we hier met 'friekjes' te maken hebben, waar ik er uiteraard ook èèntje van ben......... :ole

Als je van goochelen houdt: de coördinaten zijn:
61°50'21.60'' N
4°56'36.15'' E

en als je dan goed kan mikken, kun k\je op 5 december de pakjes zò de schoorsteen in knetteren.

Chocolaletters en taai is mooi zat, dat hebben we hier niet
(kroketjes ook niet, trouwens)
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 30-03-2016 00:56

Ron-de-Noor schreef: Chocolaletters en taai is mooi zat, dat hebben we hier niet
(kroketjes ook niet, trouwens)
Dropjes wel ?

Ik ben meer dan genegen om je een doosje te sturen met daarin: dropjes, pindakaas, pepernoten, speculaas, taai taai en kroketten (gratis). Bitterballen ook nog ?

Ik heb (in me jeugd) in Singapore gewoond dus ik begrijp helemaal hoe je dat soort zaken kunt missen.

Vertel maar wat je zou willen hebben en ik regel het.........



:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Ron-de-Noor
lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26-03-2016 23:09

Bericht door Ron-de-Noor » 31-03-2016 22:50

Weetje, we hebben ons gewoon goed aangepast.
Enkele dingen maken we zelf.

Bier, wijn (perzik, rosè en rood) en zuurkool.
Voor de rest is het best te pruimen, alleen een beetje flauw van smaak.
Als Nederland niet vroeger op rooftocht gegaan was, had het eten daar ook zo flauw van smaak geweest.

Gelukkig hebben de 'mannen' die niet aan de vrouw konden komen,
de intrede mogelijk gemaakt van thaise en filipijnse waren.
Alleen de zoete ketjap ontbreekt, maar daar hebben we ook een adresje voor en gaan met flessen de deur uit.
Mayonaise maken we ook op smaak met yoghurt, mosterd en kruiden.

Ik geloof dat ik in de verkeerde rubriek terecht kom........
het aanwijzen ener sukkel in uw onmiddelijke nabijheid, verheft uw eigen geknoei tot vakmanschap

Plaats reactie