Chess is even weg.

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 18-06-2016 13:30

Het is wel duidelijk dat het zwaar is, zo'n werkvakantie, loodzwaar... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 18-06-2016 14:09

Bijna net zo zwaar als met pensioen zijn :mrgreen:

Tineke
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2016 14:28

Bericht door Tineke » 18-06-2016 14:47

Ja das heel hard werken Jan. Ik ben der moe van. Maar alle gekheid op een stokkie: Een jetllag is vreselijk vermoeiend.
De morgenstond heeft lood in de benen. Voor de koffie dus niet zeuren a.u.b.

Gast

Bericht door Gast » 18-06-2016 17:31

Tineke schreef:Ja das heel hard werken Jan. Ik ben der moe van. Maar alle gekheid op een stokkie: Een jetllag is vreselijk vermoeiend.
Had hij maar op de fiets moeten gaan, was hij langzaam aan het tijdsverschil gewend en hij had een betere conditie gehad.
Wie luxe wil reizen, moet er wat voor over hebben. :mrgreen: :mrgreen:

Tineke
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2016 14:28

Bericht door Tineke » 18-06-2016 18:00

Wil je toch weer gelijk hebben? :upup: :upup: :upup:
Haha Jij je zin
Omdat het vandaag mooi weer is.
De morgenstond heeft lood in de benen. Voor de koffie dus niet zeuren a.u.b.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 18-06-2016 20:19

Tineke schreef:Een jetllag is vreselijk vermoeiend.
Ik heb tot mijn 46e regelmatig nachtdiensten gedraaid, op het laatst bijna niet anders. Ik was al dat dagelijkse geneuzel zat en wilde wat anders. De nachtdienst in ging prima, evenals een aantal nachten achter elkaar werken en overdag slapen. Ik voel me nu nog geen oud mannetje en toen helemaal niet maar op een gegeven moment moet je weer terug naar een normaal dag-nachtritme en dat duurt een stuk langer dan rond je 20e. Dat is zo goed als hetzelfde als jetlag. Ik ben blij dat ik niet meer hoef. Een stevige portie melatonine wil overigens nog weleens helpen.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Tineke
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2016 14:28

Bericht door Tineke » 18-06-2016 20:25

Je moet er maar tegen kunnen Kees.
Ik heb veel slaap nodig en een nacht doorhalen is er echt niet meer bij. Was altijd al moeilijk. Kan me de jetlag van Chess helemaal voorstellen.
De morgenstond heeft lood in de benen. Voor de koffie dus niet zeuren a.u.b.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 19-06-2016 00:19

Nog maar een verslagje dan.

Gisterenavond zat ik dus met wat ambtenaren op een terrasje in de diplomatenwijk van Rio toen een belgische collega, die er ook is inzake de OS, langs kwam die ik al kende. Hij kwam er bij zitten en kort daarop kwamen er nog wat andere mensen bij, die die ambtenaren ook kende en mee zaken probeerde te doen. Er ontspon een goede discussie.

Sommige vertegenwoordigers van hun land begonnen te bellen en iets van een uurtje later was het halve terras bezet door mensen uit behoorlijk veel landen. Ik heb het even genoteerd: Canada, US, Australië, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Polen. Spanje, Portugal, Noorwegen, Denemarken en Nederland, ikke dus. Na een heel gesprek stelde ik voor om onze bevindingen te bundelen in een soort zwartboek en zo gezamenlijk op te treden.

Dat was niet tegen dovemansoren gezegd en de amerikanen namen meteen het voortouw. Binnen 30 minuten hadden ze een ruimte in een van de hotels geregeld voor een conferentie vandaag.

Vanmiddag hebben we dus die conferentie gehad en is er een hele lijst opgesteld. De canadezen gaan alles bundelen en voor maandag staat er al een afspraak met de mensen van het IOC en de autoriteiten van Rio. Het gesprek gaat gevoerd worden door mensen uit de US, Canada, Duitsland en Nederland (ikke dus). Ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen.

Over een uurtje hebben we weer op het terras afgesproken en dat zal wel weer mega gezellig worden. Ik vind dit een geweldige ontwikkeling en mega goed voor me contacten boekje. Je weet maar nooit of je sommigen nog eens een keertje nodig kunt hebben. Lekker netwerken dus.

En over die jetlag: die heb je meestal als je van west naar oost vliegt, niet van oost naar west. Die jetlag gaat dus komen als ik weer naar Nederland vlieg.

Okee, tot zover de update, morgen wellicht nog iets meer.

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 22-06-2016 01:08

Laatste update:

Het gesprek is geweest en me opdrachtgever wil dat ik langer blijf maar ik ben wel wijzer. Niet straks mij de schuld gaan geven.

Ik betwijfel of Rio of het IOC al die problemen gaan oplossen, is 6 weken, dus ik adviseer iedereen niet naar de OS te gaan.

De amerikanen overwegen al om militairen in te vliegen maar ik ga me niet mengen in dat spelletje.

Morgen vlieg ik terug, taak voltooid, de rekening mogen jullie betalen..... :grin:

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 22-06-2016 05:05

Ik had toch al geen plannen om de OS bij te wonen. :roll:
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Plaats reactie