Insektenbeet

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Tineke
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2016 14:28

Insektenbeet

Bericht door Tineke » 24-06-2016 14:28

Ach, een beetje rood oor, een beetje warm, beetje pijn in de nek.....
Het komt vanzelf en zal ook wel vanzelf overgaan dacht ik vorige week vrijdag.
Nee dus, het werd alsmaar erger. Maandagmorgen zelfs ook aan de andere kant die klachten en ik had hoge koorts. Dokter gebeld en ik kon meteen komen. Bij de dokterspost werd ik een beetje onwel en werd meteen plat gelegd en voor ik wist wat er gebeurde was ik op weg naar het ziekenhuis.
Let wel, dat is 2,5 uur rijden.
Maar goed, een middag van onderzoeken en de conclusie was een insektenbeet waar ik nogal allergisch op reageerde met allerlei ontstekingen tot gevolg. Gelukkig sloegen de medicijnen meteen aan en na 2 dagen ging ik me beter voelen.
Inmiddels ben ik weer thuis en mag nog een weekje nakuren.
Zo'n klein rotbeestje....je zou em toch de nek omdraaien!
De morgenstond heeft lood in de benen. Voor de koffie dus niet zeuren a.u.b.

Gast

Bericht door Gast » 24-06-2016 14:49

Goh, hebben ze daar in Noorwegen zulke rare en vreemd insecten?
Kijk en dan is dus een burka een handig ding, gazen doekje voor je snuffert en gaan met die banaan. Geen last met vliegen en je kan gewoon in je doordeweekse kloffie de honingraten even verwerken.
Ik wist het wel, die Arabieren zijn niet gek, die weten dat al veel langer. :mrgreen:

Tineke
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2016 14:28

Bericht door Tineke » 24-06-2016 16:31

Hahaha Ja das lache met jou. Ik in een burka? Nooit van zijn leven. Ik weet niet wat voor beestje het is geweest maar wel een rotbeest. s'Avonds vliegt hier een heel klein rotmugje -Knott - zo klein dat je het bijna niet ziet maar steken kan ie. Ach ik smeer wel wat op mijn huid. Zou citroensap helpen?
De morgenstond heeft lood in de benen. Voor de koffie dus niet zeuren a.u.b.

Gast

Bericht door Gast » 24-06-2016 16:44

Weet ik veel, maar dan wordt je zo'n zuurpruim.

Overigens hebben wij hier ook van die kleine zwarte vlieg/steek diertjes.
Die komen rond deze tijd, als het warm en broeierig is met tigduizenden uit het riet en ze zijn zo klein, dat horregaas ze niet kan stoppen.
Steken die krengen, steken, echt ongewoon.

Wees blij dat jij er maar eentje hebt vliegen, staat er ook niet veel riet bij jou in de tuin zeker?

Tineke
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2016 14:28

Bericht door Tineke » 24-06-2016 17:18

Ondanks het vele water is er hier geen riet.
Er vliegen er vele hoor maar er hoeft er maar 1 raak te zijn en de ellende is niet te overzien. Nou ja ik ken nou dat ziekenhuis ook van binnen. Maar 2 in 1 jaar vind ik wel genoeg
De morgenstond heeft lood in de benen. Voor de koffie dus niet zeuren a.u.b.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 24-06-2016 21:57

Ja, knutjes, dacht ik al. De rotbeestjes happen een minuscuul stukje uit je huid maar ws. veroorzaakt hun speeksel je allergie.

Jan, er bestaan agressieve en uitermate vredelievende bijenrassen. Mijn broer heeft twee rassen van het laatste soort. Ik had er twee weken geleden een onder mijn kleding op mijn blote huid toen ik bij hem in de tuin stond. Verdomde eng maar het beest deed niks. Vloog gewoon weer weg na haar inspectie. :hyper:
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 24-06-2016 22:17

Keesvi schreef:
Jan, er bestaan agressieve en uitermate vredelievende bijenrassen. Mijn broer heeft twee rassen van het laatste soort. Ik had er twee weken geleden een onder mijn kleding op mijn blote huid toen ik bij hem in de tuin stond. Verdomde eng maar het beest deed niks. Vloog gewoon weer weg na haar inspectie. :hyper:

Je vindt het toch niet erg, dat ik bij het aantreffen van een dergelijk beest, niet eerst onderzoek tot welke groep hij/zij behoort?
Ik mep zo'n beest dan gelijk naar het bijenhiernamaals. Dan weet ik zeker dat hij vanaf dat moment tot die tweede groep behoort.
:mrgreen:

Tineke
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2016 14:28

Bericht door Tineke » 24-06-2016 22:36

Jan toch, ken je wel tegen zo'n klein beestje?
De morgenstond heeft lood in de benen. Voor de koffie dus niet zeuren a.u.b.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 24-06-2016 22:48

Doe ik niet, Jan. Ik maak om te beginnen verschil tussen bijen en wespen. Bijen laat ik gewoon vliegen. Als je ze verder met rust laat doen ze niets, ook niet de agressievere soorten. Wespen mep ik naar buiten en als ze dat niet begrijpen is het hun eigen schuld. :mrgreen:
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 24-06-2016 22:58

Keesvi schreef:Doe ik niet, Jan. Ik maak om te beginnen verschil tussen bijen en wespen. Bijen laat ik gewoon vliegen. Als je ze verder met rust laat doen ze niets, ook niet de agressievere soorten. Wespen mep ik naar buiten en als ze dat niet begrijpen is het hun eigen schuld. :mrgreen:
Ik heb weer een andere techniek. Ik ben er achter gekomen dat ik met mijn wedstrijd geweer de kleinste vliegers kan raken op maximaal 10 meter......

Werkt perfect en je hebt ook even wat te doen..... :grin:

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Plaats reactie