Dochter opnieuw ziekenhuis onderzoeken.

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

Dochter opnieuw ziekenhuis onderzoeken.

Bericht door Gast » 06-08-2016 00:05

Zoals de meesten hier weten is mijn jongste dochter twee jaar geleden behandeld in het AMC na de diagnose baarmoederhalskanker. Het afgelopen heeft ze veel klachten gehad en veel pijn in haar bekken en heup. Volgens de radioloog zou dat komen door de bestraling in het bekkengebied en op scans is te zien dat er scheurtjes in het bot zijn ontstaan, die pijnklachten veroorzaken.

Uiteindelijk is ze bij een internist terechtgekomen die er niet zomaar vanuit gaat dat de scheurtjes ontstaan zijn door bestraling. Ze heeft kortgeleden een totale skeletscan gehad om ook te kijken naar de botopbouw en zo is gezegd of er misschien toch botmetastasen zijn.
De 15e augustus horen we de uitslag van die botscan. De spanning loopt hier soms hoog op.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 06-08-2016 06:35

Ik kan me voorstellen dat zoiets je zenuwen opvreet. Dat hoogbejaarden aan een degeneratieve aandoening als kanker bezwijken is te accepteren maar bij mensen in de kracht van hun leven niet. Sterkte!
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 07-08-2016 17:38

Dank je Kees.

Gast

Bericht door Gast » 15-08-2016 21:32

Hoe is de uitslag?

Gast

Bericht door Gast » 15-08-2016 22:14

G^d zij dank geen botmetastasen. Wel ingezakte lendewervels. Daar wordt nu verder onderzoek naar gedaan. Er wordt nu gekeken of het toch met radiotherapie te maken heeft of gewoon osteoporose. Dit laatste is ze eigenlijk met 40 jaar nog veel te jong voor. Ook wil de internist weten welke botten bij de bestralingen mee bestraald zijn. De scheurtjes in het bekken en de heupkop komen waarschijnlijk van de radiotherapie. Er zijn nu weer foto's gemaakt en 12 september horen we meer. En dan hopen we dat er iets aan te doen is.

Enerzijds enorm opgelucht, anderzijds verrekt mijn dochter nog steeds van de pijn.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 15-08-2016 23:45

Vervolgverhaal maar dus nog niet echt verlossend. Ik hoop op spoedig meer duidelijkheid voor jullie!
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Tineke
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2016 14:28

Bericht door Tineke » 16-08-2016 22:53

Das niet niks. Heel veel sterkte voor jullie.
De morgenstond heeft lood in de benen. Voor de koffie dus niet zeuren a.u.b.

Gast

Bericht door Gast » 17-08-2016 22:06

Tineke schreef:Das niet niks. Heel veel sterkte voor jullie.
Dank je Tineke.

Plaats reactie