Ereader

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Ereader

Bericht door Keesvi » 10-08-2016 19:59

Sinds gisteren een ereader in huis, een Kobo Glo. Door mijn inmiddels goeddeels verholpen visuele handicap had ik een leesachterstand van zowel papieren als digitale boeken en andersoortig leesvoer. Ik moet zeggen dat dit gadget me weer aardig aan het lezen lijkt te zetten. Het ding weegt niks, kan mee naar bed en toilet en de hort op in een uit de kluiten gewassen jaszak en kan ook nog eens uitstekend overweg met mijn onhebbelijke gewoonte om in ettelijke boeken tegelijkertijd bezig te zijn.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 15-08-2016 21:18

Wij hebben ook zo'n ding in huis en het is verrekte handig.
Maar tegenwoordig lees ik veel, zeg maar alles, op mijn iPad.
Echte boeken heb ik niet veel meer, maar wel zo'n 10.000 digitale en die lees ik ook in mijn zes hierna komende levens niet uit.
Ook de Leeuwarder courant lees ik digitaal.
Heeeeeeeel handig!!

Mocht je interesse hebben, dan moeten we maar via email o.i.d. even zien, dat je een stick hierheen stuurt, dan pletter ik die boeken wel op die stick en stuur hem terug.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 15-08-2016 21:59

Jan Rutgers schreef:Echte boeken heb ik niet veel meer, maar wel zo'n 10.000 digitale en die lees ik ook in mijn zes hierna komende levens niet uit.
Ik ben ook geen Methusalem dus dat haal ik evenmin, de realiteit niet uit het oog verliezend, maar om hoeveel gigabyte gaat het? Een keuze maken kan natuurlijk altijd.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 15-08-2016 22:04

Het gaat om 7,5 gigabyte

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 15-08-2016 23:04

Jan Rutgers schreef:Het gaat om 7,5 gigabyte
Ik kan over het algemeen je literaire keuzes wel waarderen. Kun je een micro SD verwerken? Zo'n dingetje is wat minder kwetsbaar in een enveloppe dan een stick. Ik sluit wel een retourpostzegeltje in.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 16-08-2016 00:36

Niet om op te scheppen, maar ik heb inmiddels 35.000 boeken voor e-reader en die passen ook op een stick.

Laat maar weten als je interesse hebt.

:wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Gast

Bericht door Gast » 16-08-2016 04:01

Nou moet ik zeggen Kees, dat in die bulk ook erg veel pulp zit.
Ik beheer mijn bibliotheek met een programma en dan kan ik mooi op de beschrijving of even een paar bladzijdes lezen wel zien of het boek mag blijven of in de kliko gaat.
En dan heb ik nog steeds ruim achtduizend titels.
Ook daar zitten nog wel boeken bij, die ik niet zal lezen.

Ik gebruik het programma Calibre, dat is freeware en wordt ook regelmatig ge-updated. Je kan er ook de boeken mee rechtstreeks op je e-reader zetten. Heel handig.
Dan kan ik je ook de bibliotheek daarvan op een stick zetten, die moet je dan handmatig even aan het programma linken. Daar zitten nog maar 7600 boeken in.

Gast

Bericht door Gast » 16-08-2016 08:31

Chess schreef:Niet om op te scheppen, maar ik heb inmiddels 35.000 boeken voor e-reader en die passen ook op een stick.

Laat maar weten als je interesse hebt.

:wave
La maar komen dan :mrgreen:

Tineke
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2016 14:28

Bericht door Tineke » 16-08-2016 22:56

Gossy... wat moet ik nu met die kasten vol echte boeken?
Na jullie berichten voel ik me hopeloos ouwerwets. Maar ik ben nou eenmaal een boekenfanaat.
Mag ik nou blijven?
De morgenstond heeft lood in de benen. Voor de koffie dus niet zeuren a.u.b.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 17-08-2016 11:01

Tineke schreef:Gossy... wat moet ik nu met die kasten vol echte boeken?
Na jullie berichten voel ik me hopeloos ouwerwets. Maar ik ben nou eenmaal een boekenfanaat.
Mag ik nou blijven?
Ben ik ook, boekengek. Ik ben zelfs hobby-boekbinder. De geur en de structuur van papier en de lijm, een mooi bandje, een goed afgewerkte rug, uiteraard ingenaaid en niet gelumbeckt en mooie lettertypes maken me helemaal blij. Maar toch, meenemen stapels op vakantie en dergelijke vind ik een ander verhaal en dan is gedigitaliseerd een zegen. Een ereader weegt nog geen twee ons, terwijl je er vele duizenden boeken op kunt zetten en het ding kleiner is dan een van die boeken in papiervorm.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Plaats reactie