Cullinaire perikelen

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

Cullinaire perikelen

Bericht door Gast » 15-08-2016 10:34

Nou ik heb dat ab de alouhie kruidenmengsel gekocht. Een ons voor € 2,80.
Best aan de prijs denk ik, maar ik heb ook 2 keer 50 gram speciaal mengsel voor bami en nasi gekocht, was bij elkaar een ruime vijf euro kwijt.

Afgelopen zaterdag voor het eerst ba gemaakt, de mi had ik bij appie gehaald. Het was niet echt smerig, maar de volgende keer toch nog maar weer even experimenteren met de ingrediënten.

Zondag kregen we de geest en hebben we tomatensoep gemaakt van verse tomaten, ik ga daar een blogje over schrijven, want het was weer een groot avontuur met hindernissen en valkuilen.

:mrgreen:

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Re: Cullinaire perikelen

Bericht door Keesvi » 15-08-2016 19:02

Jan Rutgers schreef:Nou ik heb dat ab de alouhie kruidenmengsel gekocht.
Wa's dat?
Zondag kregen we de geest en hebben we tomatensoep gemaakt van verse tomaten
Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik hou ook wel van vers en hoewel ik uit gemakzucht en tijdsbesparing wel vaker met klare producten werk doe ik dat bij voorkeur bij te verhitten gerechten met tomaten, zoals soep en pastasaus, omdat er door de betere rijping in relatief warme landen meer smaak aan zit. Dat kan variëren van die spotgoedkope blikjes ingedikte tomatenpuree tot saus, blokjes of gepelde tomaten in blik of pakjes.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Re: Cullinaire perikelen

Bericht door Gast » 15-08-2016 19:28

Keesvi schreef:
Jan Rutgers schreef:Nou ik heb dat ab de alouhie kruidenmengsel gekocht.
Wa's dat?
Da's râs al hânout, maar ik kon er even niet opkomen :mrgreen:
Keesvi schreef:
Zondag kregen we de geest en hebben we tomatensoep gemaakt van verse tomaten
Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik hou ook wel van vers en hoewel ik uit gemakzucht en tijdsbesparing wel vaker met klare producten werk doe ik dat bij voorkeur bij te verhitten gerechten met tomaten, zoals soep en pastasaus, omdat er door de betere rijping in relatief warme landen meer smaak aan zit. Dat kan variëren van die spotgoedkope blikjes ingedikte tomatenpuree tot saus, blokjes of gepelde tomaten in blik of pakjes.


Nou dat kan je lezen op mijn blog

http://zoikhetzie.blogspot.nl/2016/08/k ... kelen.html

en

http://wat-mij-opgevallen-is.50plusser. ... 7H7fMvr1ZU

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Re: Cullinaire perikelen

Bericht door Keesvi » 15-08-2016 21:52

Jan Rutgers schreef:Da's râs al hânout, maar ik kon er even niet opkomen
Dat ken ik dus wel. Het beste van de winkel of iets dergelijks, ietwat vrij vertaald. Kan misschien wel met pasta maar zou ik niet in bami gebruiken maar liever in tajine- of dergelijke stoofgerechten met aubergine, koriander, lamsvlees, kip en dergelijke en rijst, couscous of bulgur (mijn voorkeur) als koolhydraatleverancier.
Je culinaire inzichten en vaardigheden overstijgen m.i. absoluut ruimschoots het gaar maken van voedsel dus je kunt me daar zeer binnenkort wel verwachten.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Plaats reactie