Eén van ons is niet meer.

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Plaats reactie
Gast

Eén van ons is niet meer.

Bericht door Gast » 21-08-2016 21:44

Ik ben de op 1 na jongste in het gezin bij ons thuis. Vandaag is mijn oudste broer Bouwe overleden 82 jaar oud. Alle anderen 3 zussen en een broer leven nog. Het is zo'n vreemde gewaarwording dat één van ons er nu niet meer is. Je weet dat dit komen gaat, maar nu het eenmaal zo ver is, weet ik even met mezelf geen raad.

Op het 'vriendelijk' forum schreef ik op de topic Klassiek iets over mijn broer. Dat was deze broer dus, die me als kind al liefde voor klassieke muziek bijbracht ondanks ons grote leeftijdsverschil.

Het is een rare dag
:sad:

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 21-08-2016 22:56

Gecondoleerd, Lucia. Jij bent dan toch een heel stuk jonger dan je broer was? Ouders heb ik sinds december vorig jaar niet meer en dat is al een aparte ervaring maar als naasten van je eigen generatie om gaan vallen is dat ronduit confronterend. Sterkte met je verlies!
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 22-08-2016 10:41

Dank je Kees. We schelen enorm in leeftijd. Een zus van 81 jaar, broer 79, zus 73, dan ik 65 en de jongste 55 jaar.
Pas als volwassen zijnde kregen we beter contact.

Gast

Bericht door Gast » 22-08-2016 12:50

Gecondoleerd Lucia, het verliezen van familie kan erg confronterend zijn.
Sterkte met het een plaatsje geven.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 22-08-2016 18:40

Nur schreef:Dank je Kees. We schelen enorm in leeftijd. Een zus van 81 jaar, broer 79, zus 73, dan ik 65 en de jongste 55 jaar.
Pas als volwassen zijnde kregen we beter contact.
Dat heb ik al met mijn jongere zusje waar ik acht jaar mee scheel. Het boterde op zich altijd wel tussen ons maar pas gedurende de afgelopen jaren door het getob met mijn moeder zijn we echt naar elkaar toe gegroeid. Erg leuk vind ik dat zij, haar man en hun kinderen een heel vriendschappelijke relatie hebben met mijn dochter en haar vriend. Mijn broer, drie jaar jonger, en ik zitten duidelijk niet op dezelfde golflengte maar langzamerhand kunnen we wel door de verschillen tussen ons heen kijken.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 22-08-2016 19:32

Jan Rutgers schreef:Gecondoleerd Lucia, het verliezen van familie kan erg confronterend zijn.
Sterkte met het een plaatsje geven.
Dank je Jan.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 23-08-2016 11:01

Gecondoleerd Lucia.
Heel veel sterkte met dit verlies voor jou en allen die je lief zijn.

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 23-08-2016 14:53

Dank je Amber.

Plaats reactie