Beste Jan

Hier kan iedereen gezellig kletsen over wat je maar leuk vindt

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 19-11-2016 00:55

De onderhandelingen waren niet makkelijk maar ik had niet anders verwacht met een friese stijfkop........ :grin: , Maar mijn grootouders kwamen ook uit Friesland en heb er dus ook wel wat trekjes van.

Gisteren heeft de eigenaar toch mijn (zoveelste) bod toch aangenomen en ik heb meteen het aanliggende perceel ook gekocht want een beetje ruimte is nooit weg.

De aktes worden nu opgesteld en over een weekje of vier ben ik de nieuwste inwoner van Friesland.

Het is een huis geworden in Berltsum (voor de niet friezen, dat is een dorpje 4 km ten zuiden van St, Annaparochie en 10 km boven Leeuwarden),

Gaat dus een drukke tijd worden, verbouwen en dan verhuizen, maar ik hoop toch rond Kerstmis in me nieuwe huis te zitten.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Gast

Bericht door Gast » 19-11-2016 07:45

Nou ken ik Britsum en ik ken Berlikum, maar Beritsum zegt me niks.

Mar lokwinske, datsto dyn jierren der mar yn wille mei trochbringe

(Maar gefeliciteerd, dat je jouw jaren er maar in vreugde mag doorbrengen.)

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 19-11-2016 09:17

Jan Rutgers schreef:Nou ken ik Britsum en ik ken Berlikum, maar Beritsum zegt me niks.
Berlikum (Fries en officieel: Berltsum) is een dorp in de gemeente Menaldumadeel, provincie Friesland (Nederland), en telt ongeveer 2500 inwoners.

Bron: Wiikipedia
Jan Rutgers schreef:Mar lokwinske, datsto dyn jierren der mar yn wille mei trochbringe

(Maar gefeliciteerd, dat je jouw jaren er maar in vreugde mag doorbrengen.)
Bedankt ! :wave
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 19-11-2016 09:24

Berltsum, Jan, gemeente Menameradiel. Plaatsje met ooit mogelijke stadsrechten, net zoals Bunschoten, hier bij mij in de buurt.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Plaats reactie