Amina stelt zich voor

Hier kan je jezelf even voorstellen zodat we weten wie je bent
Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Amina stelt zich voor

Bericht door Amina » 21-01-2014 17:46

Hallo allemaal,

Ik wil me ook even voorstellen. Mijn (islamitische) naam is Amina. Ik ben 30 jaar, woon sinds 5 maanden in Marokko. Ik ben bijna 10 jaar getrouwd (waarvan 15,5 jaar samen)Met een Marokkaanse man. Wij hebben 2 dochters (8 jaar en 2 jaar) en 1 zoon (bijna 7 jaar).
In Nederland werkte ik parttime als pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf/BSO. Nu ben ik huismoeder en probeer ik de Marokkaanse taal te leren. Mijn hobby's zijn op de eerste plaats mijn kinderen, heerlijk om me met hen bezig te houden. Verder vind ik koken erg leuk en internetten. Ik zou nog wel graag een nieuwe hobby willen, maar ben er nog niet over uit wat het wordt :wink: Tijd voor mezelf is ook af en toe wel lekker.

Ik ben trouwens ook bekend van Maroc mama's En hoorde van Trudy over deze forum. Ik ga alles op mijn gemak lezen en dan zal ik vast ook actief mee doen. En het lijkt me leuk om Amber's blog ook te bekijken want recepten zijn bij mij altijd welkom, vind het altijd leuk om iets nieuws te proberen.

x

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 21-01-2014 22:08

Hallo Amina,
In de eerste plaats heet ik je van harte welkom op dit forum.
Zoals je misschien al wel gemerkt zult hebben hebben veel van onze forumleden direct of indirect een connectie met Marokko/de Marokkanse cultuur, maar niet alleen maar hoor......
Waar woon je in Marokko?
Ik zou het heel leuk vinden wanneer je hier je ervaringen v.w.b. het wonen in Marokko met ons wilt delen.
Zelf kom ik al zo'n 37 jaar in Marokko.

Ik wens je in elk geval heel veel plezier op dit forum en ook op mijn weblog.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 21-01-2014 22:56

Hallo Amina,

ook van mij een heel hartelijk welkom!

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 22-01-2014 06:00

Van harte welkom Amina. Dat is een hele overgang van een betaalde baan in Nederland nu wonend in Marokko. Ik ben heel benieuwd hoe jullie kinderen het ervaren.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 22-01-2014 12:37

Bedankt voor de warme welkom!
Het is me indd opgevallen dat veel leden iets met Marokko heeft, altijd leuk. Dan hebben we gelijk al iets gemeen.
Ook is het me opgevallen dat ik 1 van de jongste ben op dit forum :grin:

Wij wonen in Guercif, waar mijn schoonouders ook wonen en waar mijn man een deel van zijn jeugd heeft gewoond. Het was een goed overwogen beslissing van ons om hier te komen wonen en ik heb me dan ook 8 maanden kunnen voorbereiden. Ik heb dus wel rekening gehouden met de omslag van werk naar huisvrouw. Waarschijnlijk was ik nu werkloos of had ik een baan die ik niet leuk vind als ik in NL was gebleven, want ik ben in april ontslagen en kreeg nog een nul uren contract als ik mijn ontslagbrief erbij inleverde tot juni, op eigen verzoek. Hier in Marokko is het vrij normaal als de vrouw thuis voor de kinderen blijft zorgen en de man werkt, en ik vind het wel goed zo. Misschien dat ik in de toekomst weer wil werken. Maar ik wil eerst inburgeren (de taal leren).

Ik zal vast mijn ervaringen delen. Het is ook erg leuk om jullie ervaringen te lezen, gewoon wat jullie bezig houdt enz. En vragen mag altijd.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 22-01-2014 13:41

Guercif ligt in de regio van Taza, als ik het goed heb?
Lekker heet in de zomer toch? :grin:
Wonen jullie bij je schoonouders in huis?
Voor mij is dat heel ver weg; ik verblijf, als ik in Marokko ben, altijd in Mohammedia, nét boven Casablanca, aan de Atlantische kust.
Wel een hele grote stap en een grote omschakeling voor jou en je gezin.
Respect hoor......
Je hebt groot gelijk dat je eerst wilt gaan "inburgeren"; ben je ooit nog van plan om ook daar een baan te gaan zoeken?

Dat je één van de jongste bent op dit forum klopt denk ik wel; dat maakt toch niets uit? Het forum is voor alle leeftijden.
Veel van ons zijn dan wel ouder,maar we hebben ook een ruime ervaring v.w.b. Marokko/de Marokkaanse cultuur.
Zoals gezegd; ik ben 30 jaar getrouwd geweest met een Marokkaanse man en heb twee zoons; mijn zoons en ik komen al 37 jaar in Marokko.
Ook anderen op het forum hebben dit soort ervaringen.
Daarnaast hebben we het over van alles en nog wat; ook over niet-Marokko gerelateerde onderwerpen.
We proberen er met z'n allen een gezellig,leuk en interessant forum van te maken en dat gaat prima.
Dus nogmaals; hartelijk welkom en doe lekker mee.....

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 22-01-2014 14:26

Hoi Amina je hebt het forum dus gevonden! Ook van mij een warm welkom.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 22-01-2014 14:32

@Trudy; Dank je wel voor het "doorverwijzen" van Amina naar dit forum. :thanx: :thumbs-up:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 22-01-2014 14:35

Graag gedaan en ik heb ook echt respect voor haar stap om als hollandse vrouw in Marokko te gaan wonen. Ik doe het haar niet na. Ik heb er wel vaak over gedacht toen ik 10 jaar jonger was maar nu ik ook kleinkinderen hier heb......nee toch maar niet.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 22-01-2014 14:39

Ik begrijp wat je bedoelt; ik heb ook veel respect voor haar stap om naar Marokko te verhuizen; zelf ben ik dat ook ooit van plan geweest, maar ik wilde het niet omdat mijn kinderen nog zo jong waren en ik wilde graag dat ze hier eerst hun schoolopleiding zouden afmaken.
Mijn kinderen en dan vooral de jongste die nu 19 is, denken er wél over om ooit die stap te nemen; zelf ben ik ná mijn scheiding van het idee afgestapt.
Hoewel, je weet maar nooit...... :wink: :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie