Kees stelt zich voor

Hier kan je jezelf even voorstellen zodat we weten wie je bent
Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Kees stelt zich voor

Bericht door Keesvi » 15-03-2016 19:49

Zoals beloofd, Amber, neem ik toch even een kijkje op je forum. Tja, wat maakt een forum tot een succes, wanneer wordt het een slagveld en hoe verzandt het zijn interessante vragen. Ik weet het niet...
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 16-03-2016 11:01

Het lijkt mij, dat je op een forum bereid moet zijn, tot de slotsom te komen, dat je ook na het intensief uitwisselen van argumenten, het niet eens zal worden en je daar dan bij neerleggen.

Zodra het een strijd wordt, de ander te overtuigen van jouw eigen gelijk, is het forum gedoemd te mislukken. Het gaat dan van kwaad tot erger en al snel zal er dan met argumentum ad hominem worden gewerkt en dat is voor een forum de dood in de pot.

Overigens is het wel leuk, ook jouw naam hier weer tegen te komen.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 16-03-2016 12:13

Leuk keesvi, dat je ook hier even je neus laat zien.
Ik hoop dat je toch wat regelmatiger langs wilt komen.
Wat de moderatie hier betreft: het zijn toch vooral Jan Rutgers en ik die de mogelijkheid hebben van moderatie hoewel daar niet veel gebruik van zal worden gemaakt. schat ik zo in..... :wink: :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 16-03-2016 15:29

Hallo Keesvi, welkom op ons gezellige forum alhoewel de boel al een tijdje stil ligt c.q. heeft gelegen.
Lekker actief mee kletsen, dat is mijn advies :wave
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 16-03-2016 19:36

Een discussie zonder dat je ergens over van mening verschilt klinkt mij als een contradictio in terminis in de oren. Maar het een beetje eens zijn over de manier waarop je met elkaar omgaat schittert door afwezigheid op 50plusser. Ik heb een periode met veel plezier op Goede Vraag bijgedragen tot in de top tien van het aantal beste antwoorden. Daar ben ik abrupt mee gestopt toen de moderatie wat al te rigide verviel in het de nek omdraaien van onschuldige en totaal niet storende social talk. Het moest daar vooral geen omgeving worden waar mensen op een sociale manier met elkaar omgaan. Doei... Forum van Yvonne Lemmers (Grip Op Koolhydraten) vond ik ook een hele tijd erg plezierig maar daar was ik zelf op een gegeven moment wat uitgekeken. Je kunt ook teveel en te lang over eten in combinatie met afvallen praten. En toen 50plusser, een veelzijdige omgeving met een forum, clubs, prikbord, cursussen, weblogs etc. Best aantrekkelijk eigenlijk maar ik trok als liefhebber van discussies vooral naar het forum. Dat ging een tijd redelijk tot goed maar dat oeverloze, ongegronde en racistische gezwets over moslims, immigranten en asielzoekers gaat maar door. Tot op de dag van vandaag denigrerende opmerkingen en twijfels over wat ik uitleg over de noodopvang terwijl ik er nota bene werk. Dan gaat het niet meer om de waarheid maar om te zieken en inderdaad, het eigen gelijk. Of ik er mijn mond kan houden en hoe lang weet ik niet. Het zou wel aardig zijn om de boel hier wat nieuw leven in te blazen. Ik kan me voorstellen dat het voor een aantal mensen een alternatief is. Het ziet er absoluut gezellig uit en dan op een manier die ik zonder enige reserve kan waarderen. We zullen zien!
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Chess
lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13-03-2016 14:45

Bericht door Chess » 16-03-2016 22:38

Keesvi schreef:Een discussie zonder dat je ergens over van mening verschilt klinkt mij als een contradictio in terminis in de oren......!
Hier is, denk ik, toch wel een nuance aan te brengen. Het feit dat wij beiden vóór de opvang van vluchtelingen zijn impliceert niet dat we dan ook met dezelfde ogen en kennis naar dat onderwerp kijken. Jij wekt met die mensen en zult het op die manier benaderen maar het lijkt me niet ondenkbaar dat ik, met me politie en recherche achtergrond, er op een andere wijze naar kijk. Als je je kijk op zaken, vanuit je eigen achtergrond, met anderen kunt communiceren dan kan dat een verrijking voor beiden opleveren.

Daarnaast denk ik niet dat jij en Amber altijd 100% achter mijn mening hebben gestaan en andersom ook zeker niet.

Maar, zoals je stelt, je moet wel beginnen met respect voor elkaar en voor elkaars mening en de gangbare normen en waarden in acht nemen.

En ............. graag je mening onderbouwen, niet zomaar iets roeptoeteren, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.... :grin: :grin:
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 17-03-2016 02:40

Chess schreef:Hier is, denk ik, toch wel een nuance aan te brengen. Het feit dat wij beiden vóór de opvang van vluchtelingen zijn impliceert niet dat we dan ook met dezelfde ogen en kennis naar dat onderwerp kijken.
Dat ben ik wel met je eens. Ooit moest ik werk zoeken maar ik had ernstige twijfels of ik politiek beladen doelgroepen zoals bolletjesslikkers en asielzoekers wilde. Motivatie was uiteindelijk dat die mensen net zo goed als jij en ik gezondheidszorg nodig hebben. Daar is geen steek aan veranderd of het zou een stevige bevestiging van die motivatie moeten zijn. Zo'n instelling moet volgens mij ook om niet alleen de 'dankbaren' maar ook etterbakken onbevangen de zorg te verschaffen die ze nodig hebben.

Daarnaast vind ik mensenrechten niet meer dan normaal. Waarom zouden die wel voor de een en niet voor de ander gelden? Daarom walg ik altijd zo van het predicaat 'knuffelaar'.

En verder sla je de spijker op zijn kop dat het op een forum waar een stel oogkleppen ongelofelijk polariseert uiterst moeilijk is om kritisch in te gaan op commentaar van leden waarmee je het in grote lijnen eens bent. Dat vind ik misschien nog wel het grootste struikelblok. Nuances worden daardoor godsonmogelijk, zeker omdat ze stuk voor stuk belachelijk worden gemaakt.

Nou ja, het kan geen kwaad om in de Agora en hier even afstand te nemen en wat te analyseren. Of om even lekker te spuien. :grin:
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 17-03-2016 07:13

maryam-ingrid schreef:Hallo Keesvi, welkom op ons gezellige forum alhoewel de boel al een tijdje stil ligt c.q. heeft gelegen.
Lekker actief mee kletsen, dat is mijn advies :wave
Dank voor je welkom. Ik weet niet of ik je van elders ken onder een andere naam, anders wil ik wel een paar dingen over mezelf vertellen.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 17-03-2016 11:56

Welkom Chess en Keesvi. Jullie kennen mij onder mijn eigen naam Lucia. Ik heb mijn account laten verwijderen bij de 50plusser en kom er niet meer terug. Dus ook niet bij de Agora. Ik wil niets meer te maken hebben met die 50plussersite.

Gast

Bericht door Gast » 17-03-2016 12:03

Wat is AGORA???

Plaats reactie