Vegetarische recepten.

Hier plaats je andere recepten, nationaal maar ook internationaal
Plaats reactie
Gast

Vegetarische recepten.

Bericht door Gast » 17-06-2013 12:09

Auberginestoofpotje

Ingredienten:
2 aubergines
15-20 middelgrote tomaten
2 uien
2 teentjes knoflook
bakje champignons
stukje Hollandse schapenkaas
olijfolie
Italiaanse kruiden (tijm, rozemarijn, marjolein, oregano)
zwarte peper
zout of groentebouillonblokje



Bereidingstijd: 30 minuten
4-6 personen

Tip : Dit gerecht wint aan smaak als je de kruiden samen met de ui in de olie fruit. Ook een halve eetlepel korianderzaadjes die je in de vijzel even fijnstampt geeft dit gerecht meer geur en kleur.
Dit recept is ook een prima manier om kliekjes te verwerken. Voeg bijvoorbeeld gekookte wortel, bonen of linzen toe.



1. Snij de aubergine in de breedte in halve plakjes, en bestrooi die licht met peper en zout. Bak de schijfjes op een redelijk hoog vuur aan beide kanten in de olijfolie. Zet vervolgens het vuur laag, en doe een deksel op de koekenpan.

2. Pak een tweede pan. Was en snij de tomaten in kleine stukjes. Snij de ui en fruit in olijfolie. Pers de knoflook erin uit. Voeg de tomaten en wat zout (of het groente-bouillonblokje) en peper toe. Doe een mespuntje tijm, rozemarijn, marjolein en oregano in de pan. Zet, als alles goed heet is, het vuur laag. Laat 10 minuten pruttelen.

3. Voeg vervolgens de aubergines toe en laat het geheel nog eens 10 minuten stoven. Was of borstel de champignons, halveer ze, en doe ze er de laatste 3 minuten bij. Strooi er na het opscheppen op je bord naar smaak een beetje vers geraspte schapenkaas over.

Combineer met pasta of rijst en een groene salade.



Een eetlepel korianderzaadjes in de vijzel malen en meefruiten met de ui en knof maakt dit gerecht heel geurig. Met kikkererwten en courgette erbij een prima eenpansmaaltijd.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-06-2013 12:33

Nur, ik heb de benaming van dit recept even veranderd als je het niet erg vindt.
Het topic heet "andere recepten" en het sub-topic heet "vegetarische recepten"; in het bericht kan je dan de naam van het vegetarische recept vermelden en wanneer je nog meer vegetarische recepten wilt plaatsen dan kan je die hier onder "vegetarische recepten" plaatsen onder vermelding van de naam van het recept.
Heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd?
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 17-06-2013 12:48

Amber, ik snap het maar wist niet goed hoe het te plaatsen. Bedankt voor je hulp :grin:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-06-2013 12:52

Graag gedaan hoor; daar ben ik voor.
Lekkere recepten trouwens! :thumbsup :thumbsup
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 17-06-2013 13:31

Gracias!

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-06-2013 14:16

De nada! :wink: :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie