Citroenmeringuetaart

Hier plaats je andere recepten, nationaal maar ook internationaal
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Citroenmeringuetaart

Bericht door Amber » 05-02-2014 17:12

Makkelijk recept afkomstig van NRC.NEXT.nl:


CITROENMERINGUETAART

Nodig:

175 gr digestive biscuits; 75 gr boter; 1 blikje (397 gr) gecondenseerde melk; 3 grote eierdooiers; 3 citroenen; 3 eiwitten; 175 gr fijne kristalsuiker.

Bereiding:

Doe de koekjes in een plastic zak en plet ze met een deegroller, of maal ze in de keukenmachine goed fijn. Smelt de boter in een steelpannetje, haal de pan van het vuur en roer de koekkruimels erdoor.

Beboter een taartvorm met een geribbeld randje (±26 cm) of een springvorm. Kieper de kruimels erin, verdeel ze gelijkmatig over de bodem en druk ze, met de achterkant van een lepel goed aan.

Doe de gecondenseerde melk (verkrijgbaar in vrijwel elke supermarkt, staat meestal bij de lang houdbare melk) in een grote kom en mix de eidooiers, plus de zeste en het sap van de citroenen erdoor. Giet dit mengsel op de kruimelbodem.

Klop de eiwitten in een goed ontvette, niet plastic schaal. Als ze stevig beginnen te worden schepje voor schepje de suiker toevoegen. Blijf kloppen tot alle suiker is verwerkt en de eiwitten stijf en glanzend zijn. Schep dit mengsel eetlepel voor eetlepel bovenop de taart. Gebruik een mes of spatel om het eiwit gelijkmatig te verdelen en er mooie golfjes in te maken.

Zet de taart 15-20 minuten in een voorverwarmde oven (170 graden) tot de eiwitten licht gebruind zijn.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 05-02-2014 17:44

Weten jullie, ik zie allemaal heerlijke recepten voorbij komen maar moet erg oppassen op mijn cholesterolgehalte, is veel te hoog.
Dus veel recepten kunnen niet of zal ik moeten aanpassen maar dat lukt ook niet altijd.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 05-02-2014 20:08

Inderdaad, als je cholesterol te hoog is moet je met veel voedingsmiddelen goed uitkijken
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 09-02-2014 13:37

Dit klinkt ook zooooo lekker... en apart ook. Nooit zoiets gegeten.
ik heb ene lijstje in mn hoofd, maar ik moet echt een lijstje gaan maken met pen en papier wat ik de komende tijd wil uitproberen.

We hebben nog een beetje problemen met het stroom hier, dus als dat opgelost is en ik heb alles een beetje een plek gegeven ga ik aan de slag!

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 09-02-2014 14:58

@Amina;
Ga gewoon naar mijn weblog; daar staan alle recpten hier ook staan en nog veel meer; als je dan ook nog een printer hebt, dan print je ze zo uit..... :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie