Weekend, lekker smikkelen.

Hier plaats je andere recepten, nationaal maar ook internationaal
Plaats reactie
Gast

Weekend, lekker smikkelen.

Bericht door Gast » 15-02-2014 23:18

Omdat we voor vandaag en morgen nog soep hadden bij de lunch, werd het vandaag geen soepdag maar macaronidag.
Gewoon een saus gemaakt van 2 uien, 2 teentje knoflook, een rode paprika en 250 gram half om half gehakt. (Er lag bij de AH een kilo met 35% extra korting en de rest gebruiken we om balletjes te maken in de tomatensoep).
De hele bups in de hapjespan en lekker laten sudderen. Af en toe even de gehakt los maken. Dan twee blikjes tomaten puree er bij en een flinke tetter curryketchup.
Dan twee koppen macaroni gaar koken (eerst het water koken, dan de macaroni er bij, weer aan de kook brengen en dan in 10 tot 15 minuten beet gaar koken. Even laten schrikken in het vergiet en dan in de pan met een scheutje olijfolie om het plakken tegen te gaan.

Natuurlijk weer veel te veel voor ons twee, maar morgen wordt het restant in een ovenschaal, bedekt met plakken jong belegen kaas in een voorverwarmde oven gezet onder de grill (stand oven + grill) en dan in pakweg 15 minuten van een mooi bruin korstje voorzien.
Warme lunch dus op zondag met een kippensoepje vooraf.

Dan gaan we dus morgen ook de tomatensoep maken voor de rest van de week. Goh wat zijn we weer druk.

Gast

Bericht door Gast » 16-02-2014 10:34

Lekker Jan! Ik maak ook altijd zelf de saus voor de pasta. Bijna net zo als jij doet, ik doe er ook nog Itailiaanse kruiden bij en een laurierblad. Soms gebruik ik tomatenpuree en soms van die kartonnetjes gezeefde tomaten. Zomers natuurlijk verse tomaten.
Ik ben geen fan van kant en klare sausjes.

Gast

Bericht door Gast » 16-02-2014 12:05

Ik moet één dezer dagen weer een voorraadje basissaus fabrieken.
Ik maak dan een saus van ui, paprika, knoflook, tomatenpuree, champignons en de nodige kruiden, in een zodanige hoeveelheid, dat ik er zes weckpotten van een halve liter mee kan vullen.
Die gaan dan in de voorraadkast en als we dan weer pasta eten, heb ik de basis saus al klaar, hoef ik alleen maar gehakt of ham toe te voegen.

Wij hebben vrienden en die komen altijd voor een paar dagen en dan is het een goede gewoonte om de eerste dag een pastagerecht te eten. Ik hoef dan niet een halve dag in de keuken te staan.

Ja ik ben niet te lui om mijn gemak te zoeken :mrgreen:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 16-02-2014 17:56

Ik maak ook bepaalde zaken zoals de pastasaus vooruit en die vries ik dan in porties in.
Mijn basis-pastasaus bestaat uit olijfolie, rode uien, 2 tenen knoflook, rundergehakt of blokjes kipfilet, tomatenblokjes uit blik + een flinke eetlepel tomatenpuree, 2 klontjes suiker, 2 runderbouillonblokjes, zwarte peper, gedroogde oregano en bieslook.
Alles goed aanfruiten en door elkaar roeren,scheut water er op, doorroeren en een ½ uur zachtjes laten pruttelen.
Hééérlijk!
:grin: :grin:

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 16-02-2014 20:17

Wij hebben te weinig plaats in de vrieskast en daarom gebruik uk weckpotten. Dat is ook de reden, dat ik geen vlees in de basissaus doe, de kans op bederf is me dan toch wat te groot.

Plaats reactie