Goh, wat kan rijst toch lekker zijn

Hier plaats je andere recepten, nationaal maar ook internationaal
Plaats reactie
Gast

Goh, wat kan rijst toch lekker zijn

Bericht door Gast » 02-08-2016 22:11

Vandaag heb ik, gewoon om ook te weten hoe dat gaat, rijst gekookt zonder gebruik te maken van de rijstkoker.
Je moet per slot toch alles een keer gedaan hebben, nou?

Ik heb ruim water aan de kook gebracht en daar twee kopjes rijst in gedaan, nadat het water aan de kook was. Als experiment heb ik er wat tuinkruidenbouillon aan toe gevoegd. Het leek mij wel een strak plan.
Het koken van de rijst, het was een fluitje van een cent en dat met die tuinkruiden, dat was een gouden greep.

Uiteindelijk was het menu gebakken rijst (met ui, tomatenpuree, paprikapoeder en ketjap manis), worteltjes met doperwtjes en naturel speklapjes.

Ik moet zeggen, het was niet echt smerig :mrgreen:

Morgen wordt het restantje rijst gemengd met een zigeunersausje en samen met sperziebonen gegeten.
Het sausje wordt vers gemaakt.

Ik zie er nu al naar uit.

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 03-08-2016 08:17

Wat voor rijst gebruik je, Jan? Ik bijna altijd Surinaamse want die is altijd goed, behalve voor pap en sushi. Als ik toch al van plan ben om te bakken verkort ik de kooktijd iets om een lekkere korrelstructuur te houden. Zilvervlies is mogelijk nog makkelijker te verwerken maar iets geprononceerder qua smaak. Dat snelkookspul vind ik onzin. Je bent er net zo lang mee in de weer, het is duurder en minder lekker.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 03-08-2016 19:18

Ik gebruik de goedkoopste droogkookrijst van Appie in de blauwe zak.
In mijn jeugdig enthousiasme ben ik nog maar niet aan allerlei andere soorten begonnen, ik wil wel wat eetbaars op tafel hebben. :mrgreen:

Keesvi
lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 13-03-2016 13:15

Bericht door Keesvi » 03-08-2016 21:52

Jan Rutgers schreef:Ik gebruik de goedkoopste droogkookrijst van Appie in de blauwe zak.
Zou heel goed Surinaamse kunnen zijn. Gewoon altijd goed, behalve voor pap en sushi.
De Nederlandse gastvrijheid is ouderwets en misleidend: om ervan te kunnen genieten zou je zelf Nederlander moeten zijn.

Plaats reactie