Tajine

Stel een vraag over koken of beantwoord de vragen van een ander en plaats hier je tips
Gast

Tajine

Bericht door Gast » 19-06-2013 10:38

Zo, vanmorgen een Tajine besteld bij Blokker, wordt vrijdag gebracht.
Het lijkt mij wel leuk om dat ook eens te proberen , koken met de Tajine. Bovendien lijkt het mij wel handig, (qua formaat) om de ook Tajine te gebruiken voor Hollandse pot. Lijkt mij een ideale hoeveelheid voor één persoon.


Nu even wat leuke recepten uitzoeken op het weblog en wat lekkere salades, dan ben ik het weekend wel weer zoet.

Dan een boodschappenlijstje voor de groenten enz. maken, zo zijn we toch lekker bezig op deze warme dag?

Fijne dag verder!

:grin:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 19-06-2013 11:49

Leuk dat jij ook een tajine hebt gekocht; ik wens je er veel kookplezier mee; wel eerst even lezen wat je moet doen voordat je 'm echt gaat gebruiken hè? Staat ook op mijn weblog bij "informatie".

Is het bij jou nog warm? Hier valt het wel mee; bewolkt en een stuk koeler dan gisteren....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2013 12:51

Hoi Amber,

Ja, ik ga hem eerst voorbewerken. Weken en olieën, dat is inderdaad heel goed uitgelegd in dat stukje op jouw blog.

Ik zag op Youtube een paar jongens die dat niet gedaan hadden maar de Tajine brak toch mooi in stukken....

Maar dat voorbewerken heb ik bij mijn wok(ken) ook gedaan hoor.

De warmte valt hier gelukkig ook wel mee. Het is ook wel bewolkt, de hele dag al.

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2013 13:07

Zal ik dan de volgende zijn die een tajine koopt? :wink: Ik heb het vaak gedacht er een aan te schaffen.
Het gebruiksklaar maken ken ik van de Spaanse potage-schalen.

Hier komt af en toe de zon door,maar wolken krijgen de overhand.

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2013 13:15

Ojee, heb ik je aangestoken Nur? :grin:

Het lijkt mij wel handig, zeker voor mij als je alleen bent, om zo de gerechten te beriden. In feite maak je er zo een soort éénpansgerecht van.

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2013 13:31

John, ik ben ook alleen, maar kook soms grote porties en verdeel dat onder mijn dochters. Het gaat meestal om Spaanse maaltijden.

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2013 14:12

De Tajine komt helemaal niet van Blokker maar van de Marskramer zie ik nu.... :grin: (ik geef gewoon de warmte de schuld.....)

Ik kook ook meestal teveel voor één keer Nur en dat vries ik dan in. Of ik eet het twee dagen later nog een keertje.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 19-06-2013 17:30

Goede aanschaf hoor John. Veel plezier ermee.
En Nur, zeker ook gaan kopen.
Zoiets van lekker, koken in een tajine. :grin:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Geertje
superlid
Berichten: 413
Lid geworden op: 17-05-2013 19:18

Bericht door Geertje » 19-06-2013 17:33

Ik wil ook al tijden een Tajine, maar ze zijn zo duur.... En ik ben bang als ik een goedkope neem dat die het dan niet goed doet of snel stuk is.....
Hebben jullie een tip welke Tajine er goed is? En waar je op moet letten bij aanschaf?

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2013 17:51

Geertje, ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken en ik wil je ook niets opdringen, maar ik kocht deze Tajine via het internet bij de Marskramer.

Hij is van terra cotta, 28 cm breed en de prijs is € 12,99.

http://www.marskramer.nl/pannen-overig/ ... ery=tajine

Ik vond dit een redelijke prijs om het eens uit te proberen en dan kan ik evt. later misschien nog wel eens iets anders (beters) kopen op dit gebied

Maar ik begrijp ook dat dit voor een ander veel geld kan zijn.

Plaats reactie