Pompoenensoep?

Stel een vraag over koken of beantwoord de vragen van een ander en plaats hier je tips
Plaats reactie
Gast

Pompoenensoep?

Bericht door Gast » 06-09-2013 17:19

Zo ik heb twee grote pompoenen gekregen en ik was van plan daar pompoenensoep van te koken.

Zijn er nog mensen, die een goed recept hebben?
Oh ja ik heb ook nog een courgette, die kan daar ook wel bij in, toch?

Ben benieuwd, ik ga in ieder geval wat Parmezaanse kaas kopen, dat stond ergens in een recept.

Geertje
superlid
Berichten: 413
Lid geworden op: 17-05-2013 19:18

Bericht door Geertje » 06-09-2013 17:39

Een kennis van mij maakt altijd deze soep en vind hem heerlijk.

1 pompoen
2 cm verse gemberwortel
bouillon
water
400 gram rundergehakt

Een heel pompoen geeft meerdere porties soep. Schil de pompien indien gewenst met een dunschiller. Snijd de pompoen in tweeen, verwijder de zaden en snijd hem in stukken. Kook de pompoen in voldoende bouillon, de pompoen moet net onder water staan. Voeg een stukje fijngehakte verse gember toe. Breng het geheel aan de kook en laat de pompoen in 15-25 minuten gaar worden. Pureer de soep met een staafmixer. Bak intussen het gehakt rul en gaar in een koekenpan. Voeg zout naar smaak toe. Roer het gehakt voor het opdienen door de soep.

Variatie:

-Voeg een fijngehakte gefruite ui, kleine stukjes appel en sap van een 1/2 sinaasappel toe.
-Kook een in stukjes gesneden bataat mee
-fruit een ui met kerrie en knoflook en voeg deze toe in plaats van de gember

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 06-09-2013 20:38

Kijk eens op mijn weblog en dan bij de categorie "soepen" (KLIK); daar vind je enkele heerlijke pompoensoeprecepten, zoals bijvoorbeeld:

POMPOENSOEP MET COCOSMELK EN ROOM (klik)
en
POMPOENSOEP MET RIJST EN KANEEL (klik)
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 08-09-2013 17:01

Ik heb het volgende recept gemaakt.

Pompoen geschild en aan stukjes gesneden (eerst de pitten verwijderd) en gaar gekookt in een ruime liter kruidenbouillon.

Een ui gesnipperd en twee teentjes knoflook fijn gesneden, wat thijm, dille en rozemarijn aangebakken in drie eetlepels olijfolie.
Dat toegevoegd aan de bouillon en pompoen samen met drie tomaten en even door laten pruttelen tot de tomaten zacht waren.

Daarna gepureerd met de staafmixer.

Voor de smaak wat chilisaus toegevoegd en wat currypoeder.

Daarna wat spekblokjes uitgebakken, deze gescheiden van het spekvet en toegevoegd aan de soep.

Ik heb al geproefd en het was niet echt smerig.

Ik noem het Pompoen a la Charles Pomme.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 22-01-2014 16:00

klinkt heerlijk! weer iets op mn lijst... dat ik wel snel kan maken :wink:

Plaats reactie