kippenvel

Stel een vraag over koken of beantwoord de vragen van een ander en plaats hier je tips
Plaats reactie
Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

kippenvel

Bericht door Amina » 20-02-2014 15:39

Leuke titel :wink:

Ik vroeg me af of jullie ook het vel van de kip er af halen voor jullie het gaan bakken? Of laten jullie het er juist op zitten?

Ik haal het meestal eraf, omdat we het hier erna dan toch afhalen voor we het gaan eten (als ik het erop laat). maar bij anderen zien ik toch vaak dat het vel er nog op zit.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 20-02-2014 17:40

Het ligt aan het soort kippengerecht dat ik maak; de éne keer haal ik het vel eraf en de andere keer laat ik het er op.
Wanneer ik een lekker krokant korstje wil hebben dan laat ik het zitten wanneer ik het bak of grill.
In het vel van de kip zit toch veel lekkere smaak en zo droogt het vlees ook niet snel uit.
Soms ook maak ik de kip in een braadzak; ik laat het vel er dan wel aan zitten, kruid de kip en stoof de kip gaar in de oven.
Als ik de kip (meestal drumsticks) er dan uit haal verwijdert wie dat wil het velletje alsnog......
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 21-02-2014 15:46

Wij laten het ook zitten met het oog op de malsheid van het vlees. Pas bij het opscheppen wordt het eraf gehaald.
Toen dochter 2 nog klein was was ze dol op het kippevel.
Ze noemde het toen: de pyjama van de kip.
Nu weet ze het niet meer maar ik wel :wink:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 21-02-2014 18:03

Haha ... pyjama vd kip. Helemaal goed die kinderlogica :grin:

Wij eten weinig kip en als we dat wel doen dan met pyjama aan
bereiden (zoals Maryam ook zei) ivm de malsheid.

Een haantje dat fris en vrolijk buiten heeft kunnen spelen/eten kost
hier zo ongeveer een tientje en de supermarktstakkers
zijn aan mij niet besteed, vandaar dat dit vlees niet vaak op tafel
komt.
Afbeelding

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 03-03-2014 01:51

Vorige week heb ik 2 kippen gemaakt voor het bezoek. Die laten we hier aan de overkant slachten, mijn man heeft echt 2 hele grote kippen uitgekozen, ik had 2 pannen er voor nodig.
En ik heb de pyjama (erg leuk maryam!) aangelaten. Want ik wilde geen droge kip. Ik at het vel vroeger ook altijd op, heerlijk! maar nu niet meer.. bedankt voor de tips!

Plaats reactie