SUPERFOODS; gezond of toch niet?

Stel een vraag over koken of beantwoord de vragen van een ander en plaats hier je tips
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

SUPERFOODS; gezond of toch niet?

Bericht door Amber » 06-03-2014 15:05

De laatste tijd kopen mensen vaak zgn. Superfoods; dat schijnt heel gezond te zijn en er zit van alles in dat goed is voor een mens.
Nu schijnt dat volgens het Voedingscentrum toch niet helemaal zo te zijn:


Voedingscentrum maakt gehakt van superfoods-hype

UPDATE Trap niet in de effecten die sommige producenten van superfoods claimen. Dat zegt het Voedingscentrum naar aanleiding van het toegenomen gebruik ervan. 'Het zijn geen wondermiddelen waarvan je afvalt, die je meer energie of een beter libido geven.'
Afbeelding

Het Voedingscentrum liet een onderzoek doen naar de hype rond superfoods: producten zoals gojibessen, cacaobonen, hennepzaad en tarwegras. Zeker 10 procent van de Nederlanders maakt tegenwoordig regelmatig gebruik van dergelijke producten. Het Voedingscentrum noemt dat 'gelukkig niet veel', maar wijst wel op de gezondheidsrisico's, vooral als mensen er eenzijdig gebruik van maken.
...
Lees het gehele artikel op AD.nl (klik)

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Amina
lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 20-01-2014 18:02

Bericht door Amina » 06-03-2014 17:25

Ja joh zo blijven we aan de gang. eerst is iets heel gezond voor je dan is het opeens niet meer gezond voor je.

Ik zeg eet genoeg groente en fruit, drink genoeg. En verder eet alles met mate en varieer voldoende. En geniet ervan!

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 06-03-2014 22:58

Inderdaad....dat zegt het Voedingscentrum ook..... :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie