Tips voor het koken/bakken van aardappelen

Stel een vraag over koken of beantwoord de vragen van een ander en plaats hier je tips
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Tips voor het koken/bakken van aardappelen

Bericht door Amber » 22-08-2014 14:54

Ik ben gek op aardappelen, gekookt, gebakken, als friet, als puree, noem maar op.
Ik mag er niet te veel van hebben, gezien het hoge gehalte aan koolhydraten en dat is weer niet goed voor mijn diabetes; met mate dus.

Tip 1:Voeg aan het kookwater van de aardappelen een klontje margarine toe; dan zijn ze eerder gaar; doe het zout er pas op het laatst bij.

Tip 2: oeg, om de smaak van niet meer zo verse aardappelen te verbeteren, een schepje suiker toe aan het kookwater.

Tip 3:Kook je aardappelen in de schil, laat ze dan, als ze gaar zijn, even "schrikken" in koud water, net zoals je dat met eieren doet.
Je kunt de aardappelen dan beter pellen.

Tip 4:Het schillen van rimpelige aardappelen gaat beter als je ze een tijdje van tevoren in koud water legt'.

Tip 5:Maak je een aardappelensalade, zet de aardappels dan op met kokend water; ze blijven dan stevig. Voeg de dressing toe als de aardappelen nog warm zijn, dan kan die er beter intrekken.

Tip 6:Wil je krokant gebakken aardappelen hebben, bestrooi ze dan halverwege het bakken met een beetje bloem.
Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 25-08-2014 12:28

Nooit geweten dat je zoveel 'kan' met een gewone pieper :roll: :lol:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie