VECHTEN VOOR NADIA

Deel hier met ons wat je een goed boek, goede schijver of schrijfster vindt.
Plaats reactie
Gast

VECHTEN VOOR NADIA

Bericht door Gast » 15-07-2013 17:25

VECHTEN VOOR NADIA

Dat boek ben ik begonnen vanmiddag. Het is het tweede deel van: NOG EENMAAL MIJN MOEDER ZIEN, Van Zana Muhsen.mensen...hoeveel ellende en strijd hebben deze vrouwen moeten doorstaan. Vernederingen/lichamelijk geweld..tsjeezus Het boek in het kort.Zana en haar moeder zijn uit Jemen gevlucht.Zana moest haar zoontje en haar zus Nadia achterlaten.Alle wegen doorlopen ze om Nadia en zoontje Marcus uit Jemen te krijgen.............

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 15-07-2013 17:30

Afbeelding

BESCHRIJVING


Bijna zes jaar geleden verscheen in ons land het beklemmende boek Nog eenmaal mijn moeder zien, het verhaal van twee zusjes uit Engeland die door hun vader als slavinnen werden verkocht. Het werd in Nederland en België een bestseller, met tien drukken, om vervolgens in pocketvorm bij Rainbow nogmaals tienduizenden exemplaren te verkopen.

Zana Muhsen, een van de zusjes en auteur van Nog eenmaal mijn moeder zien, wist uit Jemen te ontsnappen maar moest haar zoontje Marcus en haar zus Nadia in Jemen achterlaten. Tien jaar later is haar gevecht tegen de autoriteiten nog lang niet voorbij. In Vechten voor Nadia vertelt Zana over haar eenzame strijd tegen de machthebbers in Jemen ; de onwil van de Engelse regering en de ambassade in Jemen om te helpen, en etc jarenlang opgekropte frustratie. Frustratie die zo hoog oploopt dat Zana zelfs een huurlingenorganisatie benadert om haar zus en alle kinderen te bevrijden.

Nog steeds is Nadia echter gevangen. Zij leidt een slavenbestaan hoog in de ontoegankelijke bergen van Jemen. Een keihard bestaan dat Zana maar al te goed kent en op hartverscheurende wijze beschreef in Nog eenmaal mijn moeder zien. Zana zal echter nooit opgeven en hoopt op een dag weer herenigd te zijn met haar zoon en haar zus.

***********************************************************

Het lijkt me een prachtig boek Spinnetje; dank je wel dat je het onder onze aandacht wilde brengen.....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 16-07-2013 15:28

Krijg al kippevel bij het lezen van deze inleiding :?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 16-07-2013 15:38

Nou dan krijg je nog meer kippenvel als het boekje uitleest.........bbbbbbbrrrrrrrr :cry:

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 16-07-2013 15:52

Ongetwijfeld ja . . . helaas :sad:
Ik heb de titel genoteerd. Ga na het vasten weer naar de bieb . . .
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie