Het "lezen"

Deel hier met ons wat je een goed boek, goede schijver of schrijfster vindt.
Plaats reactie
Gast

Het "lezen"

Bericht door Gast » 24-07-2013 23:38

Ik ben weer in the mood, ik lees weer drie tot vier boeken tegelijk en ik vermaak me kostelijk. Gisteravond ook weer tot diep in de nacht bezig met het derde deel van "De Aardkinderen" en op de iPad heb ik nu "Inferno" voor de helft uit.
Ergens las ik iets over een boek, dat uiteindelijk een deel blijkt te zijn uit een triologie en waarvan het derde deel pas in 2014 zal uitkomen.
Het is "De Century Trilogie" van Ken Follett. Het eerste deel heet "Val der Titanen", het tweede deel "Nacht van het kwaad". Zoals gezegd, het derde deel komt volgend jaar.
Ik heb even de flapteksten gelezen en op het eerste gezicht lijkt het qua opzet wat op "Terugkeer ongewenst", zij het, dat het verhaal aan de andere kant van de frontlinie speelt.
Maar ik heb er al een begin in gemaakt en het lijkt me boeiend.
Verder ben ik maar weer eens begonnen met "Het bureau" van J.J. Voskuil. Ook daar al weer een aardig eind gevorderd.
Jammer, dat men op Radio 1 niet verder gaat met de uitzending van het hoorspel, dat zal ook wel ten prooi vallen aan de bezuinigingen.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 25-07-2013 13:47

Ik vind het knap dat jij er in slaagt om zoveel verschillende boeken tegelijk te lezen; dat zou ik écht niet kunnen.
Ik ben nu aan een serie van 5 boeken bezig waarvan ik het laatste deel bijna uit heb.
Ik lees hoofdzakelijk wanneer ik 's avonds naar bed ga; gewoon eerst nog even een uurtje lezen en dan word ik vanzelf slaperig en leg dan pas het boek weg.
Ik lees wel erg snel dus ik ben zó door zo'n serie boeken heen en dan óp naar de volgende; enkele boeken lees ik niet, want daar ben ik zó doorheen.....
:grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 25-07-2013 16:41

Ik lees ook een paar boeken gelijk. Het eerste boek dat ik las van Ken Follet was 'de kathedraal'. Geweldig boek, over de jaren meermalen herlezen.

Samenvatting

Engeland in de twaalfde eeuw; honger, godsdiensttwisten en strijd om de troon zijn de orde van de dag. Wanneer meesterbouwer Tom met zijn hongerende gezin aanklopt bij de abt Philip van het klooster van Kingsbridge, beschouwt de laatste dit als een teken van God. Philip en Tom koesteren dezelfde droom: de bouw van een kathedraal van eeuwige schoonheid. De verwezenlijking van hun droom zal veertig jaar vergen, doordat de bouw voortdurend stagneert. Bovendien hebben een ambitieuze bisschop en een gewetenloze edelman een pact gesloten om Philip ten val te brengen. Maar diens idealisme is even onuitroeibaar als de afgunst van de bisschop, en steen voor steen verrijst een bouwwerk dat de eeuwen zal trotseren.

Ik word nu ook nieuwgierig naar de trilogie van Follet. :wink:

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 25-07-2013 22:04

Was daar ook niet een TV-serie of een speelfilm van gemaakt?
Ik herinner me zoiets?

Ik heb het inmiddels nagekeken en las dat de serie naar het boek "The Pillars of the Earth" in 2010 in 8 weken is uitgezonden door RTL4.
De serie is ook verkrijgbaar als DVD, maar het boek lijkt me spannender....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 10-10-2013 08:15

Terugkeer ongewenst vond ik heel mooi./ Ik ga eens googelen naar de pilars of the earth dan komt het eventueel op mijn lijst

Plaats reactie