TIP voor Jan Rutgers....

Deel hier met ons wat je een goed boek, goede schijver of schrijfster vindt.
Plaats reactie
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

TIP voor Jan Rutgers....

Bericht door Amber » 22-10-2013 15:18

Inferno van Dan Brown verschijnt in het Fries

De bestseller Inferno van Dan Brown verschijnt binnenkort in het Fries. De thriller krijgt de naam Ynferno en ligt naar verwachting half december in de boekhandels. Volgens een woordvoerster van uitgeverij Luitingh-Sijthoff komt het heel weinig voor dat fictie in het Fries wordt vertaald.
Het vertalen van het bijna 500 pagina's tellende boek is best een klus, waar vertaler Abe de Vries momenteel hard aan werkt, zei de zegsvrouw. De eerste oplage telt 10.000 exemplaren.

De Amerikaanse auteur is liefhebber van Friese paarden en laat die dan ook in Inferno voorbijkomen. Hoofdpersoon Robert Langdon komt oog in oog te staan met het ras en raakt gefascineerd. 'De forse, gitzwarte Friese paarden van de groep waren de mooiste paarden die Langdon ooit had gezien', schrijft Brown in zijn boek.
...
Lees HIER (klik) verder.

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 30-10-2013 20:19

Ik heb het boek ondertussen al gelezen en ik moet zeggen ik vind het een van de mindere boeken van Brown en daar zal de uitgave in het fries ook weinig aan veranderen.
Ik had het al gehoord, dat het boek er in het fries aan zat te komen, maar toch bedankt voor de tip.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 30-10-2013 20:20

Inderdaad....het leek me leuk en eigenlijk ook wel curieus; zo'n beroemd boek en dan in het Fries.... :grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 31-10-2013 14:06

In feite wel een boek voor de hep als Fries zijnde dan :wink:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Plaats reactie