Tablet....

Deel hier met ons wat je een goed boek, goede schijver of schrijfster vindt.
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 09-01-2014 13:04

Ik kan hier slechts mijn mening neerzetten over het lezen op een E-reader (die dus op mijn tablet zit).
Ik ben nu,zoals ik al schreef, net begonnen aan het lezen van het eerste boek ooit op mijn tablet, maar ik vind het wel heel erg wennen hoor.
Ik vraag me ook af of het niet slecht voor je ogen is om de hele tijd naar zo'n schermpje te kijken en te lezen.
Het scherm is wel enigszins in te stellen op helder/half helder en nog wat gedimder.
Mijn oudste zoon heeft een tablet waarvan de helderheid van het scherm zich automatisch instelt naargelang het licht in z'n omgeving,maar ja, hij heeft dan ook een duurder tablet dan ik, met veel meer mogelijkheden.
Ik zet natuurlijk gewoon door en misschien zal ik er wel aan wennen.
Anderen hier op het forum hebben er meer ervaring mee.
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Geertje
superlid
Berichten: 413
Lid geworden op: 17-05-2013 19:18

Bericht door Geertje » 09-01-2014 17:35

Wat ik lastig vin om een boek te lezen op een tablet is:
Als je op de bank ligt en je valt per ongeluk in slaap dan is de kans groot dat je tablet op de grond valt en stuk is....... Als een boek valt hoor je alleen een harde plof en is hij niet stuk :grin:

Gast

Bericht door Gast » 09-01-2014 19:42

Ik zou het niet meer anders willen.
Ik kan de grootte van de tekst instellen, de helderheid van het scherm en ik kan een muziekje op de achtergrond laten spelen terwijl ik lees.
Waar je wel mee moet oppassen, als je bijvoorbeeld de krant leest op je tablet, dat je er niet even snel een vlieg mee doodmept, wan dat komt niet goed dan. :mrgreen:

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 10-01-2014 12:55

:hyper:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

TRUDY
lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03-10-2013 13:52

Bericht door TRUDY » 14-01-2014 12:19

Bedankt voor jullie meninigen. Ik neem dit soort dingen mee als ik ooit overga tot aanschaf.

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 14-01-2014 12:50

Ik begin nu eindelijk een beetje te wennen aan m'n tablet.
Ik heb het eerste boek dat ik er op lees al uit en ben begonnen aan het tweede deel van de serie van drie die ik aan het lezen ben.
Ook bekijk ik mijn email er op en reageer ik via het tablet op de berichten hier en op "die andere site" :wink:
Ik heb een Ziggo-app.geïnstalleerd omdat ik daar internet en TV van heb en probeer soms via die app. TV te kijken, maar dat lukt op de één of andere manier niet; toch maar weer eens raad vragen aan mijn zoon.
Ook heb ik er een You Tube App op geïnstalleerd zodat ik mijn favoriete muziek er op kan zoeken en op kan opslaan.
Ach ja, al doende kom ik erwel achter hoe e.e.a. in elkaar steekt.... :wink: :grin:
Afbeelding
Hahaha, dit is 'm
:grin:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Geertje
superlid
Berichten: 413
Lid geworden op: 17-05-2013 19:18

Bericht door Geertje » 14-01-2014 14:28

Klopt dat de app van ziggo het niet altijd goed doet......... zijn ze volgens mij nog mee bezig om dit aan te passen. Heb er meerdere mensen over gehoord!

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 14-01-2014 14:43

Oh gelukkig......dan ligt het toch niet aan mij;als ik programma's aanklik die ik wil zien dan verschijnt er:" dit programma is niet te bekijken".... :sad:
Tja, wat heb ik dan aan die hele app?
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie