Mijn favoriete boeken/schrijvers/genre

Deel hier met ons wat je een goed boek, goede schijver of schrijfster vindt.
Gast

Bericht door Gast » 17-05-2013 11:49

Het eerste deel van de Aardkinderen uitgelezen. Het tweede deel gereserveerd bij de bieb. Ik ben ook dol op detectives. Aangezien ik een enorme boekenveelvraat ben, schrijf ik even nog geen lievelingsschrijver op. Er zijn zoveel schrijvers die ik geweldig vind :wink:

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2013 12:09

Ik ben al een aardig eind gevorderd in het tweede deel.
Het leest makkelijk en ondanks, dat het fictie is, komt het geloofwaardig over. Ik lees het als e-book en ik heb alle delen klaar staan, ik dender dus gewoon door.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 17-05-2013 12:52

@Jan: voorlopig kun je rustig doordenderen. Het zijn 6 delen :lol:
Wat is jouw genre trouwens in de boekenwereld?

@Nur: en die van jou?
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 17-05-2013 13:16

maryam-ingrid schreef:Okee bedankt. Nieuwsgierig als ik ben ga ik zeker even kijken een volgende keer in de bieb :wink:
Heb je trouwens de serie van Jean Auel gelezen: de aardkinderen?
Prachtig mooi ook.
Nou, ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat boek wel zo goed vind.
Ik geef het "the benefit"of the doubt" en wacht nog even met mijn definitieve beoordeling.
Het kan zó maar zijn dat ik de hele serie terug breng naar de bieb als ik me toch niet kan vinden in het verhaal...

Ja, die hele serie van "de Aardkinderen" heb ik (zelfs al meerdere malen) gelezen.
Ook helemaal mijn smaak....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2013 13:46

@ maryam-ingrid
Ja ik weet het, hierna nog vier delen, het houdt je van de straat.

Ik heb niet echt een genre, ik ben een allesvreter, nee geen eter, ik verslind boeken, ik wordt helemaal gestoord, als ik loop op een boekenmarkt of bij een bibliotheek, die de oude afgeschreven exemplaren opruimt. Mag daar dan ook niet anders dan onder begeleiding van mijn famke komen en die behoedt mij dan weer voor ernstig overmatige kooplust.

Maar ik heb wel wat favoriete schrijvers.
Konsalik, Toon Kortooms, Jan Mens, Emile Zola, Geert Mak, Roothaert, K. Norel, Jan den Hartog, Piet Bakker, Anne de Vries, Kirst, Brown, Anthonie van Kampen dat zijn er een paar die me zo te binnen schieten.

Ja en de series van Agatha Cristie met inspecteur Hercule Poirot, Leslie Charteris met de Saint, Havank en de Schaduw, ja die las ik helemaal stuk.

Wat titels van de laatste tijd, "Haar naam was Sarah", "Terug naar de kust", "De eetclub", "Kinderen van het Licht", "De eeuw van mijn vader", "Het Hospitaal", "Terugkeer ongewenst", "Hoe God verdween uit Jorwert", "Hollands Glorie", "Het Bureau".

Voor mij is de geloofwaardigheid van het verhaal erg belangrijk, kan ik me er in verplaatsen en heeft het body.

Oh ja en dan ben ik vooral verzot op flinke pillen in opvolgende delen, ik krijg namelijk niet snel genoeg van een verhaal, ik wil altijd nog meer weten en nog verder in de tijd mee gaan met de hoofdpersonen.

Je ziet, geen genre, als het maar dikke pillen zijn en dan het liefst een deeltje of vier en meer.

Plaats reactie