Mijn favoriete boeken/schrijvers/genre

Deel hier met ons wat je een goed boek, goede schijver of schrijfster vindt.
Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Mijn favoriete boeken/schrijvers/genre

Bericht door Amber » 13-05-2013 19:18

Ik ben een grote fan van Science-fiction en fantasy-romans, maar mijn meest favoriete schrijvers zijn George R.R.Martin, Robert Jordan, Raymond Feist, Terry Goodkind, Markus Heitz en zo zijn er nog wel een paar.
Ik kan me helemaal verliezen in die prachtige, meeslepende series en ik lees dan ook heel erg veel.
Het moeten wel van die hele dikke pillen van boeken zijn want anders ben ik er zó doorheen....... :lol:

Hieronder vind je de links naar mijn meest favoriete series boeken:

DE BOEKEN VAN GEORGE MARTIN (klik)
DE BOEKEN VAN ROBERT JORDAN (klik)
DE BOEKEN VAN RAYMOND E. FEIST (klik)
DE BOEKEN VAN TERRY GOODKIND (klik)
DE BOEKEN VAN MARKUS HEITZ (klik)

Dit zijn maar een paar van mijn meest favoriete schrijvers...... :wink:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 14-05-2013 21:15

Hier nog een leesbeest. Mijn interesses liggen met name bij buitenlandse auteurs (Arabisch - Afrikaans - Zuid.Amerika) en dan romans, autobio´s, reisverhalen of waar gebeurd. Maar ook Louis Couperus vind ik prachtig mooi. Momenteel ben ik bezig met de tafsir van de Koran (exegese) en lees ik ook veel over de islam. Het laatste mooiste boek dat ik gelezen heb is De Profeet van Kahlil Gibran. Een aanrader ...
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Gast

Bericht door Gast » 15-05-2013 19:24

Ja, ik denk dat ik mezelf wel een lettervreter mag noemen.
Aangemoedigd door mijn onderwijzer van de lagere school in Amsterdam, was er geen bibliotheek veilig en ik las me een slag in de rondte.
Die kwaal is nooit meer overgegaan.
Hoewel ik nu door fysiek ongemak beperkt ben tot het lezen van e-books of het luisteren naar gesproken boeken.

De enige periode in mijn leven, dat ik ronduit een hekel aan lezen had, was toen ik boeken moest lezen van de literatuur lijst. Op die lijst stond ook Louis Couperus en ik vond het een gruwel. Langdradig en saaie beschrijvingen van situaties bij mensen, die geen enkele binding hadden met het echte leven. Van Oude Mensen en de Dingen die Voorbij Gaan, als je dat boek verplicht te lezen geeft aan de gevangen in de Bijlmerbajes, dan zal daar geen recidivist ooit nog terug komen.
Voor de echt hardnekkige figuren zou je dan Eilien Veere kunnen verplichten en ze gaan allemaal gewoon aan het werk en je ziet er nooit meer eentje in de fout gaan.
Het heeft voor mij de eeuwige twijfel gezaaid over de verstandelijke vermogens van mensen die deze schrijver hebben aangemerkt als een grote schrijver van Literatuur (met een hoofdletter nog wel).
Sorry Myriam-Ingrid ik kan er niet wat aan doen.
:D

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 15-05-2013 20:48

Hoewel ik een boekenvreter ben koop ik er maar weinig.
Heel af en toe doe ik dat wel en dan deel voor deel.......
De bibliotheek is mijn grote vriend; er staat een reusachtige Centrale Bibliotheek in het centrum van den Haag en daar ben ik vaak te vinden.
Heerlijk rondstruinen op zoek naar een Fantasy-serie naar mijn smaak en daarna een lekkere bak cappuchino in de koffiecorner,hahaha....
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-05-2013 20:59

@Jan: ja dat verplichte lezen daar had ik ook een afkeer van. Ik heb t.t.t. daarna heel lang niet gelezen en als ik las zeker geen literatuur. Van Couperus moet je houden. Ik noem het altijd ´langzame´ boeken. Dat detaillisme. 1,5 pagina over een tikkende klok en het behang schrijven . . . heerlijk. Maar eerlijk is eerlijk, niet altijd.
Overigens prachtige oplossing van je om gevangenissen op te schonen, hahaha

@Amber: als ik tot rust wil komen kan dat in de bieb. Die is hier in mijn stad niet zo groot als ik zou willen maar hij voldoet.
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 15-05-2013 21:37

Over langzame boeken gesproken moet ik ineens denken aan De Leeuw van Vlaanderen van Hendrik Conscience. Begint met de beschrijving van de zon alinea´s lang ... 8)
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 16-05-2013 15:37

En dankzij Adriaan van Dis die het gisterenavond in DWDD had over Gustave Flaubert stond ik vanmiddag weer in mijn biebje.
Gescoord de navolgende boeken:

Madame Bovary van Flaubert
De Indie Boeken van Van Dis
en . . . .
het Noodlot van Louis Couperus.
De laatste kwam ik toevallig tegen. ECHT! Ik was er niet naar op zoek, maar vond het wel toepasselijk :lol:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 16-05-2013 15:57

Ik wens je veel leesgenoegen met deze boeken.
Ik ben zelf niet zo van de literatuur; ik moest op de middelbare school al genoeg van dat soort boeken verplicht lezen en dat vond ik wel genoeg.
Maar; ieder z'n/haar smaak natuurlijk :D .

Ik ben inmiddels alweer aan een nieuwe fantasy-serie begonnen; ik moet er nog even inkomen want het is geschreven door een Belgische schrijfster en haar manier van schrijven bevalt me niet zo erg; het verhaal dat ze vertelt echter wél......
Ik heb nu 4 boeken van haar en ik zet nog even door.... :wink:
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

maryam-ingrid
superlid
Berichten: 1929
Lid geworden op: 14-05-2013 20:25

Bericht door maryam-ingrid » 16-05-2013 17:36

Dank je wel. Idem dito . . .

En nu maak je me nieuwsgierig naar de schrijfster en het boek.
Vertelllllll ..... :shock:
Carpe Diem, het kan zo maar voorbij zijn . . .

Amber
Site Admin
Berichten: 2695
Lid geworden op: 13-05-2013 14:52

Bericht door Amber » 16-05-2013 18:54

De schrijfster heet Thirza Meta en de serie heet "ZERIANS VLOEK".
Het eerste deel waar ik net aan ben begonnen is "WORTELBOOM".

Afbeelding
Respect voor iedereen, ongeacht ras, huidskleur, afkomst, geloof en sexe
Klik op www hieronder en je komt vanzelf op mijn weblog.

Plaats reactie